Geranium
Skulle bara berätta att jag i helgen klippte ett trettiotal mördarsniglar + äggsamlingar i trädgården. Ett mysigt sätt att tillbringa helgen på... g.gif
rosita
Så skönt! Tänk såmånga sniglar du slipper nästa sommar, tack vare att du tog dem nu! flirting.gif
Preussen
hittade någon bland mina palsternackor förra veckan. skönt för dem att de sliper genomlida den tuffa vintern angel_not.gif
Pius
Själv har jag sniglar i hallen rolleyes.gif Pius och Go Blogg Två stycken har vi plockat upp från hallgolvet. Förmodligen är det katterna som hittat dem bland pelargonerna eller dahliaknölarna i källaren. Hoppas jag åtminstone, annars blir jag nervös om sniglarna invaderar mitt hem. crying.gif

Visserligen är de inte av mördarsläktet utan av pantersläktet, men ändå. De hör inte hemma inomhus.

Pius
Mylla
CITAT (Geranium @ 19-11-2009, 09:23) *
Skulle bara berätta att jag i helgen klippte ett trettiotal mördarsniglar + äggsamlingar i trädgården. Ett mysigt sätt att tillbringa helgen på... g.gif

Ja, sniglarna är ett elände.... Jag har fallfrukt som jag inte hunnit ta bort och sniglarna verkar uppskatta det..!
Jag som trodde att jag hade fått lite kontroll på läget.. Det fullkomligt vimlar av små små sniglar. Jag tror inte att jag någonsin hinner ikapp.. Det gäller för trädg.producenterna att hitta på en lösning som på ett naturligt sätt smälter in i trädgårdsbilden, typ en mursten, eller nån slags plastskena eller brädfoder som är konstruerad så att den är hopkopplings- el. staplingsbar så att man kan strö ex salt/likn. utan att det spolas bort av regn dan därpå.. Var har vi våra uppfinnare?! Annars brukar jag ta mjölkförpackningar, fyllt minst en om dan och sen lagt dom i frysen. Det jobbiga för mej är att gå böjd... min uppfinnarhjärna jobbar för högtryck...
Mylla
Wilmer
När vi flyttade möbler från garaget satt en stor torkad snigel fast på en bokhylla, någon som vill ha ett monument i prydnadshyllan crazy.gif Den hade i allafall haft vett på att självdö, men vad den satt fast!
Byron
Vi har/hadde massor med dessa d**a mördarsniglar. Men efter att ha använt två fällor för mördarsniglar så är problemet i princip borta.
Jag hittade fällorna på www.toxashop.se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon