Full version: Dagens Austinros
Kajsa
Här kommer en nyare Austin från 2004. Jag trodde rosen skulle bli max 1.5 m på min blåsiga framsida men den drog iväg och blev ca 2.5 m, rosen saknar doft i min näsa. Rosen är med i Franziska Krölls rosbok och hon skriver att den doftar lite tvål och skriver måtten 1.6 x 1.3 m. Och zon 3 skriver man om alla nya Austin det får man själv testa, dom kan vara tuffare.

I sommar såg vi inte ut genom köksfönstret och här kan man tala om att det blev galet, maken muttrade.
Så jag gick ut efter första floret och klippte ner den. Har också haft den insnurrad i vinterväv, det hoppar jag över i år. Ska se om jag kan hålla den på lagom höjd ?

Vill ni ha en högre ros i bakgrunden av rabatten så är den ljuvlig. Växer ihop med Trier och dom blev lika höga. Ingen svartfläck i sommar.

Förra sommaren var rosen lagom stor, innan det stora rycket
gulmåra
Men oj! Den verkar ha helt otroligt mycket knoppar?!

Spännande med alla nya Austin jag inte visste fanns! Lite farligt också... whistling.gif
Dag
En flott Austin fra 2004, altså ganske ny. Den er oppkalt etter en RHS garden i Essex som jeg besøkte for en del år siden.
Dag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon