Jag köpte en lite novemberkaktus för ca en vecka sedan, då hade den fullt av knoppar , men nu tappar den dom en för en, den har inte blommat alls
Den står i ett fönster (väst) där det är lagom kallt, så den borde ju trivas tycker jag.... Jag har dock inte gett den nån gödning, skall man det?
Man kanske skall ge den ny jord?
Nån som kan och vet?
//Nina
Christer i Falköping
27-11-2003, 18:34
Det händer tyvärr ibland. Det är omställningen från växthus till affär, resan hem och sedan inneklimatet i hemmet. Låt du den vara bara och ta det lite lugnt med vattningen. Har du tur klarar sig några knoppar, annars får du hoppas på blommning till hösten. Christer.
Fnisseli
28-11-2003, 23:07
När jag köper Novemberkaktusar så köper jag med så många blommor som möjligt utslagna. Sedan njuter av dem!! Jag räknar aldrig med att knopparna ska slå ut. Skulle sedan en knopp överraska mig så blir jag glad men annars är det inte någon större fara, för jag köper den för att ha länge och sedan i framtiden kommer den blomma sååååå mycket så det väger upp knoppavfallet!
Lycka till Hälsningar Anneli
Nina S
29-11-2003, 09:55
Ja, det är ju sant, man köper ju inte blommor för bara en säsong, men det hade ju varit kul om en knopp kunde blomma
Jag får hålla tummarna helt enkelt
Nina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.