Full version: Blomstereka
Anderssons träbåtar
Hej!

Jag jobbar som båtbyggare och efter en förfrågan från en anhörig så undrar jag hur intresset är bland alla er trädgårdfantaster!
Det är som så att jag bygger båtar och jag undrar hur intresset ser ut för en blomster eka i eran trädgård, ekorna är från ca. 2 meter och upp(mindre kan fås) flatbottnade med en bredare stäv som ger möjlighet till att sätta kruka eller plantera även långt fram på båten!

Bästa gröna hälsningar: Runar

Peztis
Hej,

Tyvärr får du nog inte göra reklam på detta sättet här på Odla...

Men jag kan berätta att jag själv funderade på att ta en gammal båt och göra till sandlåda till sonen. Men någon sa att det är nog inte så bra för de är så behandlade att det kan bli farligt för sonen.
Så då byggde jag mig en egen "båt" (endast sargen, ingen botten) och den dag han inte är intresserad av att leka i sandlådan längre så tänker jag fylla den med blommor!

[attachment=44512:Bild029.jpg]

Edit:
Hade jag gjort "båten" idag hade jag gjort den något bredare. Den är kanske i smalaste laget.
I "fören" har jag även satt några plankor som bord och det används flitigt. I "aktern" är det en lucka där sandleksakerna kan förvaras.
Anderssons träbåtar
Peztis:
Nej det har du rätt i, var lite för mycket reklamutfört mitt första inlägg, och det ska inte ses som reklam utan bara en marknadsundersökning för att se hur intresset är!

// Runar
Gunilla T
Som alltid är det en fråga om tycke och smak men eftersom du frågade så...jag skulle aldrig sätta en båt i min trädgård med blommor i - alldeles för konstlat för min smak men det är jag det....
Peztis
Nere vid ån som flyter genom Upplands Väsby strax norr om Stockholm har de satt en gammal båt med blommor i, jättefint tycker jag.

Allt beror ju på läge osv... Om man kan ha en gammal järnsäng som klägtterstöd så kan man ju allt ha en båt och fylla med blommor.

Fats jag vet ju att smaken är olika - jag tycker det är fint när man gör det på rätt sätt!