skånepåg
Jag behöver en ny och bra mobil, hittade denna samsung http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=20582 Den passar min pris range, har pension så har inte mycket pengar och behöver en ny för den jag har är aldelles för gammal som batteriet bara håller i en dag och pratar man i den håller den max en timme tongue.gif Och samsung har ju börjat göra bra produkter numera ^^
Vad tycker ni?? Max 2000:- får den kosta och det är knappt jag har råd med det men det e ju jul snart så då får man lite mer pengar ^^
skogstroll
som den teknikfjolla jag är så... tänk på vilka funktioner du vill ha. Får du inte dem så kommer du säkert att ångra dig. Jag tror samsung har några små som är helt ok och inte kostar så mycket, så får man lägga till lite för kamera. Går nog att få tag på för under tusenlappen när jag tittade sist! Om du gillar att ta bilder på växter (eftersom du e odlait smile.gif) så kanske en kamera kan vara bra. MMS-funktion kanske också så du kan skicka bilderna till nära o kära
Ralf
Jag spanade in min nya mobil förra året med hjälp av www.prisjakt.se
skånepåg
Hehe jag oxå rätt bra teknikfreak men denna har ju 3,2 megapixels kamera och jag har inte ens en kamera tongue.gif Plus mp3 spelare och pekskärm plus att den är såpass billig och inte låst ^^
skogstroll
och jag har en iphone och är riktigt töntig smile.gif
skånepåg
Oj iphone har en kompis oxå fasst den nya med de nya applicationerna ^^
Men sånna godsaker har inte jag råd med, kostar inte de uppemot 6000:-?? tongue.gif
MariaS
Kolla displayen ordentligt! Har hört flera som köpt Samsung, vars display dåligt tål att man tar på den, så det blir regnbågar i displayen och man ser inte vad man gör! Med pekskärm kan det bli stora problem då!
skånepåg
CITAT (MariaS @ 21-11-2009, 17:53) *
Kolla displayen ordentligt! Har hört flera som köpt Samsung, vars display dåligt tål att man tar på den, så det blir regnbågar i displayen och man ser inte vad man gör! Med pekskärm kan det bli stora problem då!

Jo jag har oxå hört det så man behöver nästan punga ut med ett par tusen för kvalitet, men jag har tyvärr inte så stor plånbok tongue.gif
skogstroll
CITAT (skånepåg @ 21-11-2009, 17:51) *
Oj iphone har en kompis oxå fasst den nya med de nya applicationerna ^^
Men sånna godsaker har inte jag råd med, kostar inte de uppemot 6000:-?? tongue.gif

säkert... fast det blir ju månadskostnad när man inte vill köpa rubbet direkt. jag gillar den men är trött på att ladda stup i ett och kladdig skärm. har inte hittat den ultimata lösningen än
MariaS
Jag köpte Nokias 5800 med abonemang och betalade 100:- (+ lite avgift/månad) Det är nog den absolut bästa mobilen jag någon gång ägt. MP3, hyffsad kamera, pekdisplay, enda mobilen med "pekpinne" i köpet, helt enkelt kanon!
skånepåg
CITAT (skogstroll @ 21-11-2009, 17:54) *
säkert... fast det blir ju månadskostnad när man inte vill köpa rubbet direkt. jag gillar den men är trött på att ladda stup i ett och kladdig skärm. har inte hittat den ultimata lösningen än

Hehe ok, måste man inte ha 3g för iphone oxå?? Har inte råd med abbonemang så använder kontant kort som jag fyller på typ 1-3 ggr om året för jag smsar mest på nätet och ringer kompisar som är sena på stan tongue.gif
Men en kamera på mobben hade varit kul för har ju ingen så man kan ta foto på kissen och växterna ^^
Går inte ut så mycket så de få ggr jag lånar en kamera blir kanske 1-2 ggr om året ^^
Huggorm
Jag tycker inte om menysystemet på samsung, för mig är det bara nokia som gäller. Det brukar alltid finnas någon modell från dom som kostar under femhundringen, och det funkar perfekt för mig, jag byter varannat eller var tredje år när den gamla går sönder
Rose
Jag tycker Sony Ericsson är bäst. Jag har en J300i just nu, den är 5 år nu och funkar fortfarande fint. Det enda jag gör är att ringa och sms:a.
skånepåg
CITAT (Huggorm @ 21-11-2009, 18:05) *
Jag tycker inte om menysystemet på samsung, för mig är det bara nokia som gäller. Det brukar alltid finnas någon modell från dom som kostar under femhundringen, och det funkar perfekt för mig, jag byter varannat eller var tredje år när den gamla går sönder

Ja jag har oxå nästan bara haft Nokia och Ericssons, fan att man inte hittar den gammla Nokia 3110 längre den tålde allt jag hade 3st och de kunde man slänga in i en vägg och de höll ändå biggrin.gif
Men vill ha en nyare med kamera och mp3 biggrin.gif
De flesta mobiler utan abbonemang går ju runt 3000:- =(

Och jag hittar inga recensioner på den bara på några sajter tor jag men då måste man logga in och det orkar jag inte så jag vet inte om nån har haft den och tyckt den var bra =/
diva&hero
Mina senaste mobiler har varit Samsung. Den senaste för 1600:-, u600, har jag fått reklamera för eko för motparten.. Seg med minneskortet, känt för Samsung. Annars ok.
Den innan kostade 3600:-,U600i, den var jag helnöjd med .. Förutom minneskortet, tog Evigheter att kolla igenom det i mobilen. Råkade paja den själv, gick rakt in i en bordskant på jobbet, självklart låg mobilen där.. Spräckt skärm..
Har aldrig haft fel på skärmarna, förutom med den som jag tog sönder själv..
Nu har jag Nokia 6600i Slide, 2600:-, 5 megapixel kamera, hittills helnöjd!!
Hoppas att du hittar det du söker tummenupp.gif
skånepåg
Ok jo jag har mest haft Nokia och ericssons, har en skitgammal siemens nu som e as kass, men samsungs har börjat göra skitbra produkter numera ^^ En kompis i tyskland köpte deras nya tv som man kan komma in på nätet med och de e skitnöjda med den ^^
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon