Aqvakul
21-11-2009, 20:19
När jag var 10 år skulle jag uppträda med Sveriges Radios gosskör i Stockholms konserthus. Det var en symfoni av Benjamin Britten och Elisabeth var solist. Elisabeth som var jämnårig med min mamma, men snyggare, pratade med oss gossar som kollegor. Jag var förstummad. Så hade aldrig någon vuxen behandlat mig tidigare. Jag är nu glad att jag för ett antal år sen skrev till henne och berättade om detta. För mig kommer hon alltid att vara en av de mest fantastiska människor jäg mött.
Elisabeth R.I.P.
Tyvärr! Håller med dig om att en stor människa har gått ur tiden R.I.P. Elisabeth
En mycket humoristisk dam var hon.
Vila i frid.
aanderss
21-11-2009, 21:29
hon sjöng bra men annars vet jag inte mycket om henne
Jag gillar inte den sortens opertmusik jag är mer för Tenorer men jag har förståt att hon var känd i stort set i alla länder för sina sångprestationer.Om jag inte minns helt galet var hon väl Hovsångerska några år också.Men jag minns att hon var en människa med humor och glimten i ögat
Ojojoj, skamset måste jag erkänna att denna nyhet helt gått mig förbi! Får väl skylla på en maffig belastning på jobbet, så det har knappt varit tid till varken tidningar eller tv.
Men vilken förlust, att denna fantastiska kvinna inte längre finns ibland oss, hon hade som sas ovan, både humor och självironi och en fantastick sångröst. Är glad att fått lyssna på henne, Lyckliga dej Aq som verkligen träffat henne IRL (om så när du bara var en ung gosse)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.