Full version: Ny rosgång!
renate
Jag har bestämt mig att planera en rosgång vid garageväggen mot öster.Rabatten kommer en bit bort från väggen.Vid väggen lägger jag singel eller plattor.Jag tänker har härdiga ljusa rosor där.Pimpineller tex.Än så länge blir det bara en rad med rosor.På den motsatta sidan är grannens ligusterhäck,en halv bara den som dött grävde vi upp och där har jag mina dalior.Det är delvis på grannens sida och där får jag inte ha rosor som hänger över på dera sida(garageinfart,parkering).Jag skulle egentligen inte ha fler rosrabatter,men floxen som är där nu ska bort och rosor tycker jag passa bra där.Halva raden har jag redan grävt upp,resten tar jag till våren.Då är det lättare blir av med alla floxplantor.
[attachment=44598:PICT3471__Large_.JPG] Så här såg det ut september 2005,men nu äter bambi upp floxen varje år.
Christina i Taxinge~
Aldrig skulle jag kunna gräva upp så fina Flox!!!!!!!!!!! ohmy.gif smile.gif
Vilken underbar rabatt! wub.gif
Men det är klart....inte kul att rådjuren äter upp dem! sad.gif

Har du redan bestämt någon eller några rossorter som du ska skaffa?
Pimpineller är ju underbara, men rugosahybriderna har längre blomning..... smile.gif

Kajsa
Så mycket vackra flox, hoppas någon får dom som vill ha, eller du kanske har annan plats i trädgården ?
renate
Halva rabatten är redan uppgrävt,floxen var inte så fin längre de behövde delas,jag har gett bort många och några planterat på andra ställen i trädgården.Ingen av plantorna ska slängas jo några som är dåliga slänger jag.Jag ska ha de på växtloppis i maj och några är beställt från bekanta och vänner.Jag har inte bestämt rossorter än,men det blir härdiga och friska sorter bla rugosor och pimpineller.Jag har rotskott från Schneekoppe som kan passa där.Det är roligt att ha ett nytt projekt på gång.
Kajsa
Ja vad härligt att ha hela vintern och läsa och fundera på vilka rosor man till sist ska välja confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon