|
Jag vill ändra "Personlig information" i min profil, men hittar inte var man gör det. Jag hittar bara var man ändrar "Mer om mig". Som jag förstår, så kan man skriva fler tecken i "Mer om mig" än i "Personlig information".
Fliken Inställningar längst till höger i mittenkolumnen på din användarprofil.
eller under inställningar för vänner i kontrollpanelen
Du går in i "Min kontrollpanel" där hittar du "Ändra profilinformation" i kolumnen till vänster. Glöm inte att spara
Meriona
21-11-2009, 23:46
Fast där kan jag inte ändra personlig information bara i rutan längre ner, heter det "mer om mig" eller vad?  Jag har också letat, så jag förstår varför RitRat frågar....
CITAT (Meriona @ 21-11-2009, 23:46)  Fast där kan jag inte ändra personlig information bara i rutan längre ner, heter det "mer om mig" eller vad?  Jag har också letat, så jag förstår varför RitRat frågar.... Japp. men under inställningar för vänner finns profilinformation
CITAT (pejori @ 21-11-2009, 23:48)  Japp. men under inställningar för vänner finns profilinformation  Tack för hjälpen! Visst är det väl lite långsökt... Att man ska gå till Vänner för att ändra info om sig själv?? Man får vara sin egen vän alltså ;-) Man borde absolut kunna ändra"Personlig info" i "Ändra profilinfrmation" - det vore ju det mest logiska. Admin... hallå?
CITAT (RitRat @ 21-11-2009, 23:52)  Tack för hjälpen! Visst är det väl lite långsökt... Att man ska gå till Vänner för att ändra info om sig själv?? Man får vara sin egen vän alltså ;-) Man borde absolut kunna ändra"Personlig info" i "Ändra profilinfrmation" - det vore ju det mest logiska. Admin... hallå? Håller med fullt ut.. PM-a Ingemar, han är webansvarig.
Alexander-VG-zon3
21-11-2009, 23:57
vad använder man den för ? eller vad skriver man där ?
hade missat det totalt. mer om mig förstår jag vad det menas. men Personlig information förstår jag inte, ska man typ skriva vad man väger eller jag gillar äta flingor ? för jag har ju skrivit en del personligt i ''mer om mig''.
Meriona
22-11-2009, 00:04
Hihi nu lyckades jag också ändra! Kan ni gissa vad jag skrev?
Myosotis
22-11-2009, 00:07
Helt oväntat.
Alexander-VG-zon3
22-11-2009, 00:08
CITAT (Meriona @ 22-11-2009, 00:04)  Hihi nu lyckades jag också ändra! Kan ni gissa vad jag skrev?   (lånad bild från http://alcoholismywintercoat.blogspot.com/...01_archive.html )
Meriona
22-11-2009, 00:09
Hihihi ni hade nog gissat rätt, nu måste jag hålla koll på vad Rit Rat tänker skriva....  Så spännande du skrev!
CITAT (flaxss @ 21-11-2009, 23:57)  vad använder man den för ? eller vad skriver man där ?
hade missat det totalt. mer om mig förstår jag vad det menas. men Personlig information förstår jag inte, ska man typ skriva vad man väger eller jag gillar äta flingor ? för jag har ju skrivit en del personligt i ''mer om mig''. Bäst för forumet är väl att man skriver om trädgårdsintresset på båda ställen! Eller som Meriona gjorde, om ett särskilt specialintresse! Men bara kortfattat där, och mer utförligt på "Mer om mig". Förresten, även jag gillar tamråttor, har haft ett antal!
Alexander-VG-zon3
22-11-2009, 00:15
CITAT (RitRat @ 22-11-2009, 00:11)  Bäst för forumet är väl att man skriver om trädgårdsintresset på båda ställen! Eller som Meriona gjorde, om ett särskilt specialintresse! Men bara kortfattat där, och mer utförligt på "Mer om mig".
Förresten, även jag gillar tamråttor, har haft ett antal! hhmm det var inte lätt att tänka ut nåt att skriva där. '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' åhhh den vit/svarta råttan du har på bild är jätte lik min Sniff (som tyvärr dog av en böld  ) jätte gulliga råttor på bilden.
Meriona
22-11-2009, 00:19
Jättesöta! Fast när vår Ellen klättrade upp och gömde fiskpinnebitar under min kudde så skällde jag allt på henne, det var liiiite slibbigt att stoppa handen under där och känna något kallt blött...
CITAT (flaxss @ 22-11-2009, 00:15)  ....åhhh den vit/svarta råttan du har på bild är jätte lik min Sniff (som tyvärr dog av en böld  ) jätte gulliga råttor på bilden. Vad synd om din Sniff som fick en böld :-( Den ena rådisen på min bild är nog grå/vit mer än svart/vit. Dessa råttor tillhörde min son o hans sambo, jag tog hand om dem ibland när de var bortresta. De gillade jättemycket att klättra upp i min spaljé som ni kan tänka er! Ingen av dem finns mer, det är synd att råttor lever så kort tid. Jäjä, väldigt oftopic detta! Finns det rått-tråd här???
Saknar Merionas råttor Helt OT
Alexander-VG-zon3
22-11-2009, 00:31
nu har även jag fått till en text. tyckte det var svårt att tänka ut nåt bra men tror att jag fick till det personligt.
Tillbaka till ämnet...
Det ryms väldigt få tecken i "Personlig information" tyvärr. Och man blir inte varnad innan man sparar. Väldigt irriterande. Man får börja om när man ser att det inte rymdes.
"Mer om mig" tillåter några tusen däremot.
Alexander-VG-zon3
22-11-2009, 00:33
CITAT (RitRat @ 22-11-2009, 00:23)  Vad synd om din Sniff som fick en böld :-( Den ena rådisen på min bild är nog grå/vit mer än svart/vit. Dessa råttor tillhörde min son o hans sambo, jag tog hand om dem ibland när de var bortresta. De gillade jättemycket att klättra upp i min spaljé som ni kan tänka er! Ingen av dem finns mer, det är synd att råttor lever så kort tid.
Jäjä, väldigt oftopic detta! Finns det rått-tråd här??? ett inlägg till med offtopic vet inte om det finns en rått-tråd ? men skulle va trevligt. kan du inte skapa en ? ja det var tråkigt han var en trevlig råtta. det är lite tråkigt att dom lever kortliv.
Meriona
22-11-2009, 00:34
CITAT (flaxss @ 22-11-2009, 00:31)  nu har även jag fått till en text. tyckte det var svårt att tänka ut nåt bra men tror att jag fick till det personligt. Jag fattade inte det där med <br> ?? Är jag dum eller?
Alexander-VG-zon3
22-11-2009, 00:36
CITAT (RitRat @ 22-11-2009, 00:32)  Tillbaka till ämnet...
Det ryms väldigt få tecken i "Personlig information" tyvärr. Och man blir inte varnad innan man sparar. Väldigt irriterande. Man får börja om när man ser att det inte rymdes.
"Mer om mig" tillåter några tusen däremot. tillbaka jag märkte det också skrev på av farten sedan såg jag att det blev halvt. såg också att jag fick en massa ''extra tecken'' , varför får man dom och kan man få veck dom? CITAT (Meriona @ 22-11-2009, 00:34)  Jag fattade inte det där med <br> ?? Är jag dum eller? hahah jag fattar inte heller dom kom ditt där utan att jag skrev dom.  odla är kanske sponsrat av BR http://www.br-leksaker.se/
Ojoj nu känner jag pressen efter alla år.. Jag försökte men gav upp  Jag är den jag är så länge.
De extra tecknen är html-koder som kommer fram just som koder, inte fet text eller kursiv. <br> är radbrytning i html.
Bara ren o rak text där alltså. Inga krusiduller.
Meriona
22-11-2009, 00:39
Nja så barnslig är du väl inte....  Du har fyllt 21 nu och får inte längre handla där....
Myosotis
22-11-2009, 00:41
CITAT (flaxss @ 22-11-2009, 00:31)  nu har även jag fått till en text. tyckte det var svårt att tänka ut nåt bra men tror att jag fick till det personligt.  Vilket bra sätt det här är att få många besökare... alla springer genast dit och läser... Jag snubblade också över "<br />" men det har ju redan fått sin förklaring.
skånepåg
22-11-2009, 00:43
Hehe kan ni inte koda??  Fasst jag kommer knappt ihåg nåt sen jag gjorde massa datakörkort i bla. windows 2000 och dos  Och andra simpla program
Myosotis
22-11-2009, 00:45
CITAT (RitRat @ 22-11-2009, 00:32)  Det ryms väldigt få tecken i "Personlig information" tyvärr. Och man blir inte varnad innan man sparar. Väldigt irriterande. Man får börja om när man ser att det inte rymdes.
"Mer om mig" tillåter några tusen däremot. Ja, konstigt. Känns knappt lönt att skriva något där, jag tog nog bort mitt "fågeltokig" för ett tag sen. Förstår inte skillnaden mellan de två eller varför det överhuvudtaget finns två olika.
[jag gillar marsvin hästar min sambo och växter] är det en kod?
Alexander-VG-zon3
22-11-2009, 00:47
CITAT (skånepåg @ 22-11-2009, 00:43)  Hehe kan ni inte koda?? nee sånt fattar inte jag. men nu fick jag veck det, radera lite och vips så försvann det. antagligen gjorde jag nåt rätt för det försvann men jag blev av med text och vet egentligen inte vad jag gjorde.
skånepåg
CITAT (Wilmer @ 22-11-2009, 00:45)  [jag gillar marsvin hästar min sambo och växter] är det en kod? Hehe nej behövs lite fler tecken för det ska räknas som kod ^^
Meriona
CITAT (Wilmer @ 22-11-2009, 00:45)  [jag gillar marsvin hästar min sambo och växter] är det en kod? Nä det är ett valspråk - är du kung?
Myosotis
22-11-2009, 00:48
nog får man väl skriva kommatecken?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Myosotis @ 22-11-2009, 00:45)  Förstår inte skillnaden mellan de två eller varför det överhuvudtaget finns två olika. det var det jag kände, tycke det kändes nästan samma sak som mer om mig.
Myosotis
CITAT (Meriona @ 22-11-2009, 00:47)  Nä det är ett valspråk - är du kung?   Det var därför det verkade så bekant! Det är ju det som står på baksidan av mynten!
Va?? Gillar kungen Marsvin?  Jag glömde, jag gillar mina vänner - skarpt
Meriona
22-11-2009, 00:55
CITAT (Wilmer @ 22-11-2009, 00:52)  Va?? Gillar kungen Marsvin?  Jag glömde, jag gillar mina vänner - skarpt   Och lilla mamma...
Detverkar som att man inte kan göra radbrytning, inte fet eller kursiv text, och såna saker i Personlig info. De blir html-koder bara.
Alexander-VG-zon3
22-11-2009, 00:56
CITAT (skånepåg @ 22-11-2009, 00:47)  Hehe nej behövs lite fler tecken för det ska räknas som kod ^^ hur gör man då för att få texten rätt ? alltså jag tog ju veck text och då försvann det, men om jag vill ha den texten hur gör jag det rätt med koderna ? så att dom inte syns när jag har sparat ? eller jag fattar hur jag gör när jag vill ha färg och så med koderna, men jag fattar inte hur det funkar med denna br.
Du ska bara skriva ren text, utan radbrytningar. Då går det bra. ................. GHAAA, jag måste ändravarje inlägg, för min mellanslagstangentfunkar dåligt. Ja, ni ser!!!!!!!!!!
CITAT (RitRat @ 22-11-2009, 00:55)  Detverkar som att man inte kan göra radbrytning, inte fet eller kursiv text, och såna saker i Personlig info. De blir html-koder bara. Bara vanlig texta alltså... [Givetvis är mamma med i "gillar"  Även de andra i släkten  ]
skånepåg
22-11-2009, 01:05
CITAT (flaxss @ 22-11-2009, 00:56)  hur gör man då för att få texten rätt ?
alltså jag tog ju veck text och då försvann det, men om jag vill ha den texten hur gör jag det rätt med koderna ? så att dom inte syns när jag har sparat ?
eller jag fattar hur jag gör när jag vill ha färg och så med koderna, men jag fattar inte hur det funkar med denna br. Hehe det e skillnad på att programera och använda redan fungerande koder/tecken på sajter tillxempel  Du får testa dej fram ^^
Meriona
22-11-2009, 01:20
CITAT (flaxss @ 22-11-2009, 00:56)  eller jag fattar hur jag gör när jag vill ha färg och så med koderna, men jag fattar inte hur det funkar med denna br. ge sjutton i det brrr-iga är mitt råd....
CITAT (flaxss @ 22-11-2009, 00:56)  eller jag fattar hur jag gör när jag vill ha färg och så med koderna, men jag fattar inte hur det funkar med denna br. Nu orkar jag inte gå in o testa, men jag tror det är så här: Trycker man på Enter-tangenten som normalt blir radbrytning, så blir det ett <br> i texten.
Irene_L
22-11-2009, 10:48
Nu lyckades jag skriva där! Tack för informationen om hur man gör detta...det hade jag ingen aaaaning om!
Jag skrev väldigt lite....då blev det rätt på en gång!
Anki på Öland
22-11-2009, 12:09
<br> står för break - radbrytning alltså. Anki
Alexander-VG-zon3
22-11-2009, 12:46
CITAT (RitRat @ 22-11-2009, 10:45)  Nu orkar jag inte gå in o testa, men jag tror det är så här: Trycker man på Enter-tangenten som normalt blir radbrytning, så blir det ett <br> i texten. fast det är det som är konstigt, att när jag tog veck lite text nu. så blev det enter (ett bryt) så en halv mening kom under. och då funkade det. förra gången hade jag hel text även till slutet men jag hade tryckt enter för ny rad och då funkade det inte. men iförsig nu har jag inte den där och är ändå nöjd. så det är nog lika bra att jag inte kladdar till det. får tacka för förklaringen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|