Full version: Dagens Rugosa
Kajsa
Jag hoppar över till en annan grupp Rugosa rosorna, det är nog den grupp jag har flest av då även många Kanadarosor är rugosa rosor.
Alla ni som vill ha fler Austin, visa vidare era egna favoriter, roligt om flera hänger på.

Marie Bugnet, rugosa från Kanada av Georges Bugnet 1959. Doftar starkt och blommar till sen höst, alltid frisk men blommorna kan bli lite fula i regn men det kommer nya så ....

Haft rosen i många år och den blir ca 1.20 x 1.20 m och zon 7, mycket taggig
Christina i Taxinge~
Den har jag inte.
Har ibland tänkt att jag borde skaffat den istället för Henry Hudson som varit en ren besvikelse här hos mig, men jag har aldrig hittat nån MB.
Nu får det vara - jag ska försöka få ordning på de rosor jag har under nästa säsong. Det blir nåt att bita i!

Den ser fantastiskt blomvillig och frisk ut på ditt foto! wub.gif

Kajsa
Christina, du har många rugosa och även ovanliga sorter, så häng på i tråden framöver.

Marie Bugnet köpte jag på Löta !
renate
Den är fin Kajsa,jag har inte heller Marie Bugnet bara Louise B och Therese B som jag inte har sett i blom,bambi ni vet.Jag kan bidrar med Schneekoppe som är en underbar ros,härdigt och helt frisk här hos mig.Jag tog ett rotskott i somras av den och planterade.Den är lite trögt i starten men sedan blommar den hela sommaren.
[attachment=44613:2009_08_...__Large_.jpg] [attachment=44614:2009_08_...__Large_.JPG]
Jag hitta ingen bild med hela busken.
Ezereht
Marie B, köpt från www.onskebrunnen.se den är taggig och lite tendens att lägga sig på backen, men jag gillar blommorna och dom doftar jättegott.

En till bild där man ser silverarven som växer bredvid. Faktiskt ser silverarven lika fin ut ännu fast dock inte blommandes längre (i november i Umeå). Den har inte vissnat eller torkat som jag tror det var nån annan haft problem med.
Kajsa
Mmm så vackra bilder du kommer med rose.gif
Thé
Ezereht, jag tror att det var jag som beklagade mig över silverarven,
men det jag syftade på var alla de torra fröställningarna efter blomningen som får den att se ut som något torrt från stäppen.
Jag tror att den blommar tidigare än rosorna här, men jag vill främst ha den som marktäckare.

Jag har provat att så själv i sommar och just nu är den verkligen jättefin. Ska bli spännande att se
om den uppför sig som jag önskar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon