Hej
Köte en november kaktus för 2 år sedan som har växt till sig och är jätte fin med vita-svagt rosa blommor. Jag hade en väninna över igår som tyckte den var så fin och undrade om man kunde ta sticklingar...kan man det? Känns som man borde kunna nypa av en gren eller?
Något tips var man skall göra?
Annars så har jag planterat om den en gång men ska man tänka på något speciellt? Den verkar visserligen må bra men skall jag ge den någon extra näring någon gång?
Mvh
Pia
det är superenkelt att ta sticklingar från novemberkaktusar, det är bara att ta av några blad och stoppa jord, och se till att hålla jorden fuktig. Så din kaktus kan snart bli till många kaktusar om du vill!
Hej
OM växter må bra behöver inte extra näring om näring blir mycket ska växter mår sämre.
H:Bassam
Man kan även stoppa den avbrutna grenen/bladet i lite vatten så kommer det rötter.
Mina kaktusar brukar när de blir några år gamla få en massa rötter vid "lederna", antar att det liksom är förberett för rotning on en gren ramlar av.
Men det är som sagt väldigt lätt att ta sticklingar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.