strepp
Någon som kan hjälpa mig varför mina 2 plantor har blivit sådana här?Står i självvattningskruka men får vatten sällan,Uppkommit plötsligt växten ser för övrigt frisk ut,Har kollar mycket noga efter något sorts ohyra men kan inte finna någon.Tacksam för tips vad felet kan vara,,mvh strepp
pejori
CITAT (strepp @ 23-11-2009, 22:46) *
Någon som kan hjälpa mig varför mina 2 plantor har blivit sådana här?Står i självvattningskruka men får vatten sällan,Uppkommit plötsligt växten ser för övrigt frisk ut,Har kollar mycket noga efter något sorts ohyra men kan inte finna någon.Tacksam för tips vad felet kan vara,,mvh strepp

Ser ut som röta av något slag, antingen från rotsystemet eller så har du fått vatten i "rosetten"...
Tror inte SP trivs i självvattnande krukor, då den vill torka till mellan varven.
strepp
Hej
Tack för ditt svar.Visst kan du ha sp i självvattningskrukor det har jag blivit lärd förmodligen är det så att jag inte har tillräcklig med uppblandad mix alltså måste ha mycket mer perlite el leca varpå den mittenpartiet har dött pga av röta som du skrev,streppen,,
thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon