Full version: Dagens Pimpinell
svennis
Ruskela...

Ruskela.JPG

Christina i Taxinge~
En underbar finsk pimpinell!!
Vacker, doftande, högrest - min är ca 2m, men blir nog inte högre nu.
Pimpinellerna är alltid (liksom rugosorna) friska & tåliga! wub.gif

[attachment=44694:DSCN3070.JPG]

[attachment=44695:dscn3074.jpg]

Kajsa
Gillar den ljuslila färgen, härlig buske.
susehn
Jo, den rosen är helskön!
Å Svennis, vilka häftiga namnskyltar du har!! Tänkte försöka få fixade något slag av skyltar inkommande sommar, det finns ju ingen chans att man ska komma i håg vad alla rosor heter när man börjar bli till åren....
Men Svennis´ skyltar kostar säkert skjortan, vad använder ni andra? Jag funderade på plastsked och vattenfast tusch, nån som testat?
svennis
[quote name='susehn' date='25-11-2009, 16:00' post='1125344']
Jo, den rosen är helskön!
Å Svennis, vilka häftiga namnskyltar du har!! Tänkte försöka få fixade något slag av skyltar inkommande sommar, det finns ju ingen chans att man ska komma i håg vad alla rosor heter när man börjar bli till åren....
Men Svennis´ skyltar kostar säkert skjortan, vad använder ni andra? Jag funderade på plastsked och vattenfast tusch, nån som testat?

Loppisfynd!! yahoo.gif
20 st för 10 kr
Men det är inte lätt att göra om.
Mitt minne räcker ibland 5 minuter när ja är som mest i taget o flytta runt,, crazy.gif

Har du en bild på Susen, menar pimpinellen
Christina i Taxinge~
jag brukade måla namnet på stenar som jag la bredvid rosen
ganska stora stenar, målarfärg & liten smal pensel att "skriva" med, sen sprayade jag med klarlack över alltihop när målarfärgen torkat.

så där höll jag på på vintrarna när det var nytt & roligt med rosorna! smile.gif
och texten är fortfarande ok på de flesta stenarna efter 6-7 år!
renate
Jag hittade en del marmorplattor i skogen..hör och häpnar...som någon hade dumpat där,så jag plackade de med mig i en plastpåse varje gång jag var där,nu är de slut och en massa trädgårdsavfall från kommunen ligger där(Träd och buskar)Jag skrev med tuschpenna,målarfärg blev inte bra.Jag använder även sten och på dem skriver jag med hobbyfärg.Vilken bra idé med lack på sprayburk,det ska jag köper här i färghandeln.
[attachment=44700:20090714...__Large] Tyvärr är jag hopplös dåligt att skriver snyggt.
lena uppsala
Vacker ros,blommar den kort tid som många pimpineller gör?
susehn

Har du en bild på Susen, menar pimpinellen

Menar du att jag ska göra en dagens pimpinell med Suzanne, eller.....?
I så fall måste jag kolla om jag har nån bild som skulle duga att visa upp här bland Kajsas och dina fina bilder.

Vad ni är påhittiga med namnskyltningsproblematiken och miljömedvetna också, återanvändning, minsann!
Ja, det låter mycket bättre än mitt plastskedsförslag och att göra ett sånt loppisklipp som Svennis är väl bara att glömma på en gång!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon