Full version: Dödligt vaccin
Solstorm
Nu har en man dött av vaccinet och läkare har slagit fast att det var av vaccinet han dog. Man kan läsa att han dog nyligen. Självklart så dog han nyligen, det var ju inte förra året rolleyes.gif Jag undrar när? Har man dröjt med att offentliggöra?

8 personer har dött tidigare inom några timmar eller lite mer efter vaccinationen. Där misstänker man men har inte slagit fast att det beror på vaccinet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfl...ticle6189112.ab

Det skulle vara intressant att få reda på lite statistik. Hur många smittade finns det? Hur många vaccinerade finns det?

Jag gissar att procentuellt så har fler dött av vaccinet än av influensan. Min tilltro till myndigheterna när det gäller den här vaccineringen är obefintlig.

Att man dör av vaccinet är en allvarlig bieffekt. Övriga bieffekter som kommer direkt oroar mig inte, däremot de långsiktiga som vi inte vet något om.
pejori
Tror för egen del, att det dör betydligt fler om vi inte vaccinerar unsure.gif
Det är värre crying.gif
Irene_L
Men den här mannen som dött har nyligen blivit hjärttransplanterad. Så det var ju lite speciellt!
Anki V
Bra många fler dör av vanliga värktabletter……/Anki
Ralf
CITAT (Solstorm @ 26-11-2009, 09:43) *
Nu har en man dött av vaccinet och läkare har slagit fast att det var av vaccinet han dog. Man kan läsa att han dog nyligen. Självklart så dog han nyligen, det var ju inte förra året rolleyes.gif Jag undrar när? Har man dröjt med att offentliggöra?

8 personer har dött tidigare inom några timmar eller lite mer efter vaccinationen. Där misstänker man men har inte slagit fast att det beror på vaccinet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfl...ticle6189112.ab

Det skulle vara intressant att få reda på lite statistik. Hur många smittade finns det? Hur många vaccinerade finns det?

Jag gissar att procentuellt så har fler dött av vaccinet än av influensan. Min tilltro till myndigheterna när det gäller den här vaccineringen är obefintlig.

Att man dör av vaccinet är en allvarlig bieffekt. Övriga bieffekter som kommer direkt oroar mig inte, däremot de långsiktiga som vi inte vet något om.

Läste du artikeln egentligen ordentligt?
Anki på Öland
.........................Hur många smittade finns det?........................

Det kan ju ingen ha den minsta aning om! Åtminstone fick inte jag komma ner till vårdcentralen och ta något prov om det var svininfluensan jag hade haft. Sköterskan höll med om att symtomen stämde ju, men inte kunde dom ta prover på alla som ville inte.....
Anki
Aqvakul
Tyvärr sprids det diverse myter, bl.a. på nätet, att vaccinet är livsfarligt och del i en komplott för att ta död på vissa folkgrupper.
Även om man är kritisk mot massvaccineringen, bör man vara försiktig med ordvalet så att man inte underblåser denna mytbildning. "Dödligt vaccin" är just en sån rubrik som jag tycker att man ska avhålla sig ifrån.
Solstorm
CITAT (Ralf @ 26-11-2009, 10:18) *
Läste du artikeln egentligen ordentligt?

Vad missade jag?
Miro
CITAT (Anki V @ 26-11-2009, 10:15) *
Bra många fler dör av vanliga värktabletter……/Anki

Nur är det ju iofs fler som använder tabletter, och dessutom vid upprepade tillfällen så den absoluta risken är nog lägre.

Fast Jag skulle nog vilja veta hur många som vanligen dör av vaccin. Alla vet ju att tex mässlingsvaccin kan ge hjärnhinneinflammation. Och hur många reagerar normalt sett illa på vanligt influensavaccin?

KRT
Jag läste artikeln noga eftersom jag tycker det är ett ytterst intressant fall!!! Nu är ju omständigheterna väldigt speciella i detta fallet, en nyligen hjärttransplanterad person är en mycket skör varelse. En organtransplantation är bland det tuffaste man kan utsätta kroppen för, och om man är hjärttransplanterad är det helt oåterkalleligt. En njurtransplanterad kan ju ofta gå tillbaka till dialys (iaf under en period) men det går ju inte med hjärtat. Jag förstår varför han ansågs vara i riskgruppen och borde vaccineras, men eftersom man vet att avstötingar kan inträffa snabbt och kort tid efter en transplantation så borde man nog tänkt efter mer än en gång. Hade han varit transplanterad sedan ett år, eller fem år hade det kanske varit en annan sak. Då hade man haft koll på hur hans kropp reagerade på et nya hjärtat, om det fanns tendenser till avstötning etc.

Nu är ju inte detta fall tillämpligt på den stora massan, jag är iofs osäker på hur många som transplanteras i Sverige årligen, kan det vara 20-30st kanske, Magdis vet säkert smile.gif, men det är fruktansvärt få. Och det finns inte många sjukdomstillstånd då kroppen immunförsvar är SÅ toalt uppåt väggarna (man slår ju ner alla tillstymmelser till reaktioner för att hindra avstötningar). Så egentligen borde man vara väldigt försiktig att vaccinera dessa personer, på samma sätta som man tillråder försiktighet vid vissa autoimmuna tillstånd.

Tycker det är fruktansvärt tråkigt för mannen som dog, jag förstår hur långe han och hans familj väntat och hoppats på att han ska få ett hjärta (många dör innan de hinner transplanteras), hur man svingar mellan hopp och förtvivlan och äntligen händer ett mirakel - han får ett hjärta och en ny chans och så inträffar detta -cry-.gif .

Mtp bakgrunden till historien, vill jag uppmana ALLA att ta ställning om donation, och fyll i kort alt registrera er i donationsregistret. Alldels för många människor dör varje år för att det inte finns organ!!!!
Min åsikt i frågan är klar - Kan jag hjälpa 5-10 personer till ett nytt liv, är det väl den finaste sista gåva man kan ge!!!

CITAT (Miro @ 26-11-2009, 11:04) *
Alla vet ju att tex mässlingsvaccin kan ge hjärnhinneinflammation. Och hur många reagerar normalt sett illa på vanligt influensavaccin?

Vet du varför mässlingsvaccin i mycket sällsynta fall kan ge hjärnhinneinflammation? För att mässling gör det... Och i betydligt fler fall sad.gif

Hur många som reagerar på vanligt influensavaccin kan man se i fass - där är biverkningar och hur ofta de uppträder listade. Precis som för vilken medicin som helst.... www.fass.se
Ralf
CITAT (Solstorm @ 26-11-2009, 10:45) *
Vad missade jag?

tja i ditt inlägg här på odla skrev du ju inget om mannens hjärta. Missade du det, eller utlämna du det med avsikt?
Solstorm
Nej, jag missade inte det. De andra 8 som misstänkts ha dött av vaccinet hade samtliga kroniska sjukdomar.

Av de som dött av influensan hörde väl de flesta till någon riskgrupp också tror jag. Jag är osäker på hur många av dem som dött av influensan som inte hörde till någon riskgrupp. Det finns säkert någon som kan svara på det.
Ralf
CITAT (Solstorm @ 26-11-2009, 12:02) *
Nej, jag missade inte det. De andra 8 som misstänkts ha dött av vaccinet hade samtliga kroniska sjukdomar.

Av de som dött av influensan hörde väl de flesta till någon riskgrupp också tror jag. Jag är osäker på hur många av dem som dött av influensan som inte hörde till någon riskgrupp. Det finns säkert någon som kan svara på det.

Näe men du utlämnade det med hjärtat.
Alltså, han har inte dött av vaccinet, han har dött av vaccinet i samband med sin hjärtsjukdom.
KRT
CITAT (Ralf @ 26-11-2009, 12:07) *
Näe men du utlämnade det med hjärtat.
Alltså, han har inte dött av vaccinet, han har dött av vaccinet i samband med sin hjärtsjukdom.

Om jag förstod rätt (och med visa tidningar kan man inte alltid veta om fakta stämmer smile.gif) tros vaccinationen ha utlöst en avstötningsreaktion, dvs kroppen stötte bort hjärtat och patienten dog. Det var alltiså inte vaccinet direkt han dog av, utan av biverkningar av vaccinet....
Rose
För första gången har nu läkarna kunnat koppla vaccinet till ett dödsfall.

– Vaccinet är den direkta eller indirekta orsaken till mannens död, säger Ingemar Persson, läkare och utredare vid Läkemedelsverket.

Nog dog han av vaccinet, Ralf. flirting.gif

CITAT (KRT @ 26-11-2009, 12:11) *
Det var alltiså inte vaccinet direkt han dog av, utan av biverkningar av vaccinet....
Är det nån skillnad? ohmy.gif
Solstorm
Läkare har slagit fast att han dog av vaccinet, dvs utan vaccinet hade han inte dött. Om han hade fått influensan så kanske han hade dött av den istället, men han kanske också hörde till dem som inte skulle ha blivit smittad och då hade han klarat sig.

Från Aftonbladet:

" Åtta personer har tidigare dött inom loppet av timmar eller dagar efter vaccineringen, men det har vid samtliga tillfällen handlat om personer med svåra, kroniska sjukdomar."

Det samma gäller ju dem. Hade de fått influensan så kanske de hade dött av den, men de kan ju också ha hört till dem som aldrig skulle ha blivit smittade.
KRT
CITAT (Rose @ 26-11-2009, 12:12) *

– Vaccinet är den direkta eller indirekta orsaken till mannens död, säger Ingemar Persson, läkare och utredare vid Läkemedelsverket.

Självklart är det skillnad. Hade vaccinet direkt gått in och gett t.ex. hjärtstillestånd eller stroke är det något alla kan drabbas av. Nu gav vaccinet upphov till en avstötningsreaktion, något de flesta av oss inte behöver oroa oss för eftersom vi inte är transplanterade.
Mycket stor skillnad för allmänheten, men tyvärr inte för patienten sad.gif
Ralf
CITAT (Rose @ 26-11-2009, 12:12) *

Ja det är en väsentlig skillnad då TS har utelämnat detta helt i sitt första inlägg.

Solstorm
CITAT (KRT @ 26-11-2009, 12:11) *
Det var alltiså inte vaccinet direkt han dog av, utan av biverkningar av vaccinet....

Vad har det för praktisk betydelse? Försök förklara det för hans anhöriga.
KRT
CITAT (Solstorm @ 26-11-2009, 12:16) *
Läkare har slagit fast att han dog av vaccinet, dvs utan vaccinet hade han inte dött. Om han hade fått influensan så kanske han hade dött av den istället, men han kanske också hörde till dem som inte skulle ha blivit smittad och då hade han klarat sig.

Ja, det tycks vara klart att det är vaccinet som orsakat dödsfallet. Och man kan troligen med största sannolikhet säga att utan vaccientionen hade han inte dött NU... Huruvida han skulle drabbats av en avstötningsreaktion om en månad, ett år eller 5 år vet ingen. Fruktansvärt tragiskt, men jag anser att det är korkat av läkarna att rekommendera en nytransplanterad att vaccinera sig. Visst är man extremt känslig för infektioner då, men avstötningsreaktioner måste man också ta på HÖGSTA allvar.
Solstorm
CITAT (Ralf @ 26-11-2009, 12:17) *
Ja det är en väsentlig skillnad då TS har utelämnat detta helt i sitt första inlägg.

Jag länkade ju till artikeln, skulle jag ha kopierat hela artikeln och lagt in i stället? Handlar det om att få sista ordet nu? laugh.gif
KRT
CITAT (Solstorm @ 26-11-2009, 12:17) *
Vad har det för praktisk betydelse? Försök förklara det för hans anhöriga.

Om du läser vad jag har skrivit längre upp, i det första inlägget jag skrev så har jag kommenterat detta. Precis detta och jag föreslår att du läser innan den typen av kommentarer.

Jag sörjer med personens anhöriga, jag kan nämligen förstå lite av hur de haft det och hur vänta på nytt organ är, hur deras tillvaro har varit och hur det nu slutade, vilket jag förklarat ovan. Vilket du hade sett om du brytt dig om att läsa vad jag skrivit.............................

Solstorm
CITAT (KRT @ 26-11-2009, 12:19) *
Ja, det tycks vara klart att det är vaccinet som orsakat dödsfallet. Och man kan troligen med största sannolikhet säga att utan vaccientionen hade han inte dött NU... Huruvida han skulle drabbats av en avstötningsreaktion om en månad, ett år eller 5 år vet ingen. Fruktansvärt tragiskt, men jag anser att det är korkat av läkarna att rekommendera en nytransplanterad att vaccinera sig. Visst är man extremt känslig för infektioner då, men avstötningsreaktioner måste man också ta på HÖGSTA allvar.

Så sant det du skriver! Avstötningsmedicinerna ger många transplanterade cancer också. Fast det har ju inte med vaccinet att göra. Man kan ju inte släta över med att de som dör av vaccinet ändå skulle dö någongång. Vi är ju faktiskt dödliga till 100% allihopa, men det är ju ingen hit att dö i förtid av vaccin.
Ralf
CITAT (Solstorm @ 26-11-2009, 12:21) *
Jag länkade ju till artikeln, skulle jag ha kopierat hela artikeln och lagt in i stället? Handlar det om att få sista ordet nu? laugh.gif

Näe det handlar om att du ville nåt annat än det som har hänt.

Solstorm
CITAT (KRT @ 26-11-2009, 12:23) *
Om du läser vad jag har skrivit längre upp, i det första inlägget jag skrev så har jag kommenterat detta. Precis detta och jag föreslår att du läser innan den typen av kommentarer.

Nu har jag läst det en gång till men förstår ändå inte skillnaden.

1.Man kan dö direkt av vaccinet.
2. Man kan dö av biverkan av vaccinet.

För mig innebär det att vaccinet har dödat och utan vaccin skulle man inte behövt dö av vaccinet. Jag kan inte förstå det på annat sätt.

CITAT (Ralf @ 26-11-2009, 12:29) *
Näe det handlar om att du ville nåt annat än det som har hänt.

Jag vet att jag vill att ingen ska behöva dö eller få långsiktiga biverkningar. Vet du vad jag vill???
Berith
---

Ja verkligen skrämmande.

Hur ska man veta vems kunskap man kan lita på??
Ralf
jag tänker inte sisuktera emd dig längre Solstorm
Men när man läser ditt inlägg tror man att en person har dött av vaccinet, det var ju inte sant. Denna person var, precis som alla andra som hittils dött i samband med vaccinering, sjuka.

Gå o ställ dig i skamvrån, du skrev ett vilseledande inlägg!
Rose
Ralf, du verkar ha hängt upp dig på en detalj. Det fanns en länk till hela artikeln och vi är alla läskunniga. Du är bara trilsk nu.
Solstorm
CITAT (Ralf @ 26-11-2009, 12:40) *
Men när man läser ditt inlägg tror man att en person har dött av vaccinet,

Jag föreslår att du läser artikeln en gång till. DET ÄR EN PERSON SOM MAN HAR KONSTATARAT ATT UTAN VACCIN SKULLE HAN INTE HA DÖTT NU.

Med eller utan vaccin så kommer vi dö allihop förr eller senare, denna person skulle INTE ha dött nu om han sluppit vaccinet.

Ralf
CITAT (Rose @ 26-11-2009, 12:42) *
Ralf, du verkar ha hängt upp dig på en detalj. Det fanns en länk till hela artikeln och vi är alla läskunniga. Du är bara trilsk nu.

Inte alls Rose, hela urspugsbudkapet har ju fallit i o med avsaknaden av denna detalj.
Magdis
CITAT (KRT @ 26-11-2009, 11:27) *
Nu är ju inte detta fall tillämpligt på den stora massan, jag är iofs osäker på hur många som transplanteras i Sverige årligen, kan det vara 20-30st kanske, Magdis vet säkert smile.gif,

Kan inte svara på rak arm men det går ju att kolla upp, är dock på språng till en kurs just nu. På min avdelning kommer jag ofta i kontakt med levertransplanterade däremot, min avdelning är nämligen förutom hjärtan inriktad på njur och leversjuka. Vi vaccinerar dem också och peppar peppar har det gått bra hittills. Reaktioner på vaccinet är inte olikt reaktionen vid avstötning av transplantat, därför är det svårt att veta vad som orsakar vad. Man kan ju önska att mannen som så tragiskt avled inte hade fått vaccinet, nu får man troligen aldrig veta om han skulle ha klarat sig annars.
Lady Hamilton
.....Det skulle vara intressant att få reda på lite statistik. Hur många smittade finns det? Hur många vaccinerade finns det?.......

Eftersom jag tillhör de som får uppdaterade uppgifter fortlöpande så kan jag berätta att det är omöjligt i dagsläget att kunna ge 100% siffror beroende på att alla landsting rapporterar på olika sätt men det jobbas på att få alla att rapportera på likvärdigt sätt. Jag har själv valt att inte kommentera eller "rätta" felaktiga gissningar/antaganden och kommer att göra så även fortsättningsvis För statistik är just statistik, går att tolka förvrida o vända hur som helst efter eget tycke o smak. Men mitt råd till alla er är att
GÅ OCH VACCINERA ER!
Cacki
Hörde precis något på radio om att han transplanterades för 18 år sedan men att han inte skött sin medicinering mot avstötning. (Jag hörde inte hela inslaget)
pejori
Det går inte att helt förlita sig på dagspressen, och är man orolig för att bli sjuk, så vaccinera er.
Är man orolig för biverkningarna låt bli vaccineringen och ta risken att bli jättesjuk....

Livet består av val, och ibland väljer man fel... dunno.gif
That´s it unsure.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 26-11-2009, 16:25) *
Det går inte att helt förlita sig på dagspressen, och är man orolig för att bli sjuk, så vaccinera er.
Är man orolig för biverkningarna låt bli vaccineringen och ta risken att bli jättesjuk....

Livet består av val, och ibland väljer man fel... dunno.gif
That´s it unsure.gif

Precis, gör så! yes.gif
pejori
Det är ju först med facit i hand, vi vet om vi valt rätt.... unsure.gif
Man kan låta bli att vaccinera sina barn, men dör dom i influensan så förlåter man sig aldrig!!!
Dör dom av vaccinet, eller dess biverkningar, har man i alla fall gjort det man tyckte var bäst och försökt, mer kan man inte göra.
Det finns inga garantier i livet, men man kan göra val.
Sedan om dom är bra eller dåliga, får framtiden utvisa.... dunno.gif
Rose
CITAT (pejori @ 26-11-2009, 16:50) *
Det är ju först med facit i hand, vi vet om vi valt rätt.... unsure.gif
Man kan låta bli att vaccinera sina barn, men dör dom i influensan så förlåter man sig aldrig!!!
Dör dom av vaccinet, eller dess biverkningar, har man i alla fall gjort det man tyckte var bäst och försökt, mer kan man inte göra.
Det finns inga garantier i livet, men man kan göra val.
Sedan om dom är bra eller dåliga, får framtiden utvisa.... dunno.gif

Håller med dig. Jag är faktiskt ganska rädd för att vaccinera mig, men kommer ändå försöka att ta mig dit när vi får komma in och vaccinera oss. Tyvärr lär det dröja flera veckor till och det är synd, hade varit bättre om jag hade fått gjort det snart och det hade varit över.
ängsvädd
CITAT (Ralf @ 26-11-2009, 12:40) *
.......

Gå o ställ dig i skamvrån, du skrev ett vilseledande inlägg!

Nu får du väl ta och lugna ner dig - hon har ju länkat till artikeln - där står ju allt. Är du något slags forumpolis här på odla som ska se till att alla skriver enligt dig perfekta inlägg? Skrämmande och otrevligt.
Motti
Dom som dött har ju haft någon typ av sjukdom innan eller hört till de starka riskgrupperna typ transplanter eller andra allvarliga sjukdomar.Min vännina som nyss fick tillbaks sin canser och går på starka cellgiftsbehandlingar har vaccinerat sig och inte kännt av det ett dugg.Som någon skrev !fler skulle dött utan vaccination.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon