Full version: Dagens Rugosa
Kajsa

Sarah Van Fleet, en rugosa från USA av Dr Van Fleet 1926. Planterad i våras och den blev jag mycket glad i för den var så vacker. Doftar gott, soligt läge skrev Rosenposten och min växer i söderläge.

Frisk hela sommaren, rosen är taggig och blir ca 1.5 - 2 m och zon 5
Christina i Taxinge~
Så många rugosor du har, Kajsa!!!
I min fantasi är du en riktig "Austin-ros-mamma" smile.gif
Du överraskar mig storligen med alla dina vackra rugosor!!!

Kajsa
Jo jag gillar Austinrosorna mycket, dom är över förväntan dom flesta om än lite klena

Jag har blivit mer kritisk med åren, gillar inte sjuka rosbuskar där alla blad blir fula, har haft mycket problem med rosenstritar här på andra rosgrupper. Rugosa rosorna är nog den grupp jag gillar allra mest, dom passar mina krav. I takt med alla nya rugosa rosor jag köper slänger jag klena, sjuka rosor, numera är jag ganska hårdhänt.
Christina i Taxinge~
Grattis till den insikten, Kajsa! smile.gif

Jag tar ofta intryck av vad du skriver om din behandling av rosorna.....till nästa säsong ska det bli hård gallring här också!
Till viss del har jag redan börjat, men nästa år då månde alla mina "icke-rugosor & icke-pimpineller" darra av skräck! fear.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon