Monica WJ
Så var det slut på den första roliga sommaren med växthuset sad.gif Börjar fundera över hur det blir i vinter...
Har ett fristående växthus från skånska bygg med glasrutor. Det jag funderar på är om det kommer att gå att öppna dörrarna även när det blir riktigt kallt och om risken finns att de "fryser fast" finns det något man kan göra förebyggande nu för att det inte ska bli så? Jag vill ju kunna gå in där även mitt i smällkalla vintern. Bor vid kusten i Hälsingland så framåt januari/februari kan det ju slå till och bli rejält kallt. g.gif
albin helgesson
Tänd någon julbelysning inne i växthuset det blir riktigt mysigt samtidigt som det säkert kommer att höja medeltempraturen inne i växthuset.
Skruttis
Vi har också växthus med glas och har aldrig haft något problem med att öppna dörrarna vintertid. De små hjulen som dörrarna löper på i överkant fettade vi in när vi monterade växthuset och de fryser inte fast.
Har ingen värme på alls i växthuset på vintern.
Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon