Full version: Habanero
benganz
Finns det någon som odlar habanero
Världes starkaste chilikrydda.
Härligt när kryddan river till i gommen
ohmy.gif laugh.gif wink.gif
Ingrid på Västkusten
Ja hej Du,

Vi är flera här -> jag är hemskt förtjust i habanero mfl starka chilepeppar. Här är det mera tungan som domnar bort.

har Du kikat på www.ortagarden.com
samt www.reimerseeds.com

Två av mina favvofröställe, köper det mesta hos Reimers.....:-) och så Mats komemr säkert och säger någe bra han med ( hoho Mats var är Du?)

Hälsar ingrid
habanero
Hej!

Jag är också en stor habanerofantast. Har odlat en hel del olika habanerosorter.

Red savina är ju den absolut hetaste, men favoriten är den bruna (chocolate) är favoriten. Några av de jag testat har jag plåtat, så de finns på min hemsida: http://www.petterssononline.com/habanero/peppers.php Sök på habanero.

Hälsningar
Mats
benganz
Kul att se att det finns dom som gillar stark mat.
Men för sambo och son får jag inte använda starka kryddor, så
jag försöker att smyga ner i alla fall lite chili och skyller på att det blev
nog lite för mycket svartpepper. laugh.gif
habanero
Hej!

Jag bakar en hel del frukostbröd, och använder chilipeppar i degen. Variera med smak och hetta, men ibland blir det bra drag. Det kan ju annars vara ett sätt att stegvis höja chiliacceptansen hemma i köket :-)

Hälsningar
Mats
benganz
CITAT (habanero @ 30-11-2003, 19:58)
Hej!

Jag bakar en hel del frukostbröd, och använder chilipeppar i degen. Variera med smak och hetta, men ibland blir det bra drag. Det kan ju annars vara ett sätt att stegvis höja chiliacceptansen hemma i köket :-)

Hälsningar
 Mats

Jag skall testa med det, fast jag bakar ju aldrig.
Och om jag skulle göra det så blir dom väl misstänksamma
blink.gif
sanna
Ha-ha-ha!!! laugh.gif

*skrattar gott åt benganz signatur*
benganz
CITAT (sanna @ 03-12-2003, 23:47)
Ha-ha-ha!!!  :lol:

*skrattar gott åt benganz signatur*

Kul att den uppskattas.
Men min mamma är för gammal för att
kunna hjäpa mig att rensa ogräs.
sanna
Fast hon kanske kan hjälpa till med något annat? Mammor ska man alltid försöka hålla sysselsatta! laugh.gif

Sanna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon