pejori
http://www.gt.se/nyheter/1.1396781/vad-kan...iewstyle=teaser

Jag borde faktist klara mer än så...

"Du fick 10 rätt av 15 möjliga"
Hur är det med er övriga? tummenupp.gif

Bengalow
Jag som inte vet mycket om svensk musik, fick faktiskt 11 av 15....Thomas von Brömssen, Andreassons hemö samt några andra missade jag...
Kom igen då det gäller gekisk musik...
pejori
CITAT (Bengalow @ 28-11-2009, 18:51) *
Jag som inte vet mycket om svensk musik, fick faktiskt 11 av 15....Thomas von Brömssen, Andreassons hemö samt några andra missade jag...

Andreasen klarade jag, men dök på Brömsens orkester, och tyvärr "bluebird"frågan...
MariaS
Får skylla på att jag är Stockholmare till födseln 9 av 15 giggle.gif
pejori
CITAT (Bengalow @ 28-11-2009, 18:51) *

Känner bara till, Anna vissi?? och Nana Mouskouri så där är jag helkass. trostar.gif
Aqvakul
Skåningen lyckades (antagligen med en hel del tur) uppnå 13 rätt...
Biggan_
11 av 15, och då gissade jag ganska vilt! biggrin.gif
pejori
Jag är stolt att jag klarade Håkan Hellström- frågan. Avskyr den killen. tummenupp.gif
Biurger Sjöberg vet jag ju...Men missade den... crying.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 28-11-2009, 19:13) *
Jag är stolt att jag klarade Håkan Hellström- frågan. Avskyr den killen. tummenupp.gif
Biurger Sjöberg vet jag ju...Men missade den... crying.gif

Älskar Birger och Håkan!
Alphaville
12 av 15. Gissade ibland... flirting.gif
Bengalow
Pejori, du har säkert hört om Helena Paparizou också. Annars brukar det handla om Giannis Parios, Giorgos Dalaras, Xaris Alexiou, Dimitris Mitropanos, Pasxalis Terzis m.fl. Theodorakis är ju känd i hela världen för sina melodier, inte minst i Sverige
pejori
CITAT (Bengalow @ 28-11-2009, 19:37) *
Pejori, du har säkert hört om Helena Paparizou också. Annars brukar det handla om Giannis Parios, Giorgos Dalaras, Xaris Alexiou, Dimitris Mitropanos, Pasxalis Terzis m.fl. Theodorakis är ju känd i hela världen för sina melodier, inte minst i Sverige

Eleni paparizou räknar jag som Svensk. giggle.gif
Theodorakis samma sak... tummenupp.gif
Lyssnar på mer Grekisk musik än jag visste, och naturligtvis känner jag till Dimitris också... tummenupp.gif
Anma
5 rätt. gissade på ALLA... giggle.gif
Nu slipper du känna dig kass, Pejori. smile.gif
pejori
CITAT (Anma @ 28-11-2009, 20:35) *
5 rätt. gissade på ALLA... giggle.gif
Nu slipper du känna dig kass, Pejori. smile.gif

Det tackar jag för... tummenupp.gif
Rihane
Fick sju rätt men kunde ingen fråga
Piccante
fick bara 9 av 15 sad.gif

Kunde frågorna med Nationalen och Håkan men inte dansbanden och musik med anknytning till ishockey o fotboll.
pejori
CITAT (Markus_H @ 28-11-2009, 20:48) *
fick bara 9 av 15 sad.gif

Kunde frågorna med Nationalen och Håkan men inte dansbanden och musik med anknytning till ishockey o fotboll.

Nationalen var en miss här.
Borde kunna den, då det är mitt årtionde...
Var inte "proggare" då, men blev det efteråt...
Nauti
Gjorde början av testet och kände inte igen en enda låt eller artist, antar att jag är för ung tongue.gif
Piccante
CITAT (Nauti @ 28-11-2009, 20:58) *
Gjorde början av testet och kände inte igen en enda låt eller artist, antar att jag är för ung tongue.gif

Håkan Hellström känner du väl ändå till?

Myosotis
Det går för långsamt, orkar inte vänta på att sidan ska ladda. Men jag kan garantera att jag skulle få 0 rätt.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 28-11-2009, 21:55) *
Det går för långsamt, orkar inte vänta på att sidan ska ladda. Men jag kan garantera att jag skulle få 0 rätt.

eftersom det bara är tre alternativ, så bör man rent slumpmässigt i genomsnitt få 5 rätt....
Berith
10 av 15 - dom modernaste var nog svårast? g.gif
Anma
CITAT (Aqvakul @ 28-11-2009, 22:06) *
eftersom det bara är tre alternativ, så bör man rent slumpmässigt i genomsnitt få 5 rätt....

Detbetyder ju att jag då lyckades vara väldigt genomsnittlig. giggle.gif
EKLO
11 rätt och skäms över att jag inte kunde Taube-frågan.
Nauti
CITAT (Markus_H @ 28-11-2009, 21:02) *
Håkan Hellström känner du väl ändå till?
Jo, honom känner jag ju igen namnet på. Men jag hann nog inte komma till den frågan bara tongue.gif
ylvahi
11 rätt och vissa gissade jag vilt på. Thomas Brömsen tex hade jag ingen aaaning om
men så blev det fel också
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon