Full version: Glad 1:a advent!
Grå
[attachment=44775:advent.JPG]

Jo, det här med advent och så... en del av mina familjemedlemmar tar det på för lite stort allvar. Bör jag berätta för Lill-Gulingen att det kan dröja ett tag innan det händer något..?

[attachment=44776:advent_001.JPG]

*Stintan*
Tack detsamma. Kanske skulle leta rätt på nån gammal ljusstake.
Rose
Glad 1:a advent! wub.gif
Bettis
Ha en härlig 1:a advent allihopa, jag ska iväg till barnbarnet som fyller år idag.
Aqvakul
emmas matte
Är inne på Spotify och spelar lite adventsånger och försöker hitta lite jul-förväntan.......trevlig advent
zissi
[attachment=44779:Adventsl...rminskad.JPG]

Tack det samma Grå och alla ni andra här på Odla. Vilken otroligt rund och söt katt du har Grå. Jag gillar lite runda huvuden på katter. De ser så gosiga ut då wub.gif

Nu ska vi på adventsfika hos svåger och svägerska tillsammans med övrig släkt. Kommer bergis inte hem hungriga!
Biggan_
Tack detsamma Grå och alla ni andra odlaiter!

MariaS
Glad advent alla odlaiter
sommarhumla
[attachment=44792:j0236339.gif]

Glad första advent önskas alla här på Odla!!
Irene_L
Jag önskar er alla en riktigt skön 1-a advent! kompiskram.gif
[attachment=44793:adventljusstake.jpg]
Fny
jag har varit alldeles för seg idag för att gräva fram julpyntet men jag kanske skulle försöka leta reda på adventsljusstaken iallafall... glad första advent allihopa!
sqrulan
Vilka fina bilder! Lill Gulingen va så söt! Glad advent alla!
Jag ser att du har livsblad i fönstret, vi här i norr kallar den för "horungen"! confused.gif
Grå
CITAT (sqrulan @ 29-11-2009, 17:24) *
Vilka fina bilder! Lill Gulingen va så söt! Glad advent alla!
Jag ser att du har livsblad i fönstret, vi här i norr kallar den för "horungen"! confused.gif

Japp, jag har mina horungar i fönstret jag biggrin.gif
Den rangliga fulingen är den första plantan jag fick av små skott och jag har inte hjärta att kasta ut den, trots att den har en massa snyggare och tätare ättlingar längre upp i fönstret. Den får hänga med så länge den lever, och emellanåt tittar det ju upp nya ur krukan.

Lill-Gulingen tackar och bockar för allt beröm, men så här oss emellan kan jag ju säga att han är lite i rundaste laget - om magen alltså. På bilden ser han nästan normal ut. wink.gif
Snöflinga

Glad och god advent till er alla också smiley_small_hug.gif Var nyss till min snällgranne med en amaryllis, som tack för alla bär och svamp de fyllt min frys med ...
Klura
Trevlig Advent önskar jag alla här på Odla.
Jag håller som bäst på att leta fram mina adventsgrejor.
Håller med de andra om att katten var för go.
Jag älskar röda katter men är tyvärr allergisk mot dom.
Men det duger gott med en grå och en svart också kiss.gif
Fny
hemma hos mig...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon