Piccante
Jag försöker ändra inställningar i min dator så den ska bete sig som jag vill. Jag har ändrat under "standardprogram" så att open Office öppnar alla word, excel och powerpointfiler som jag vill istället för istället för den där microsoftdyngan som var förinstallerad på min dator men som bara kostar pengar efter 3mån trial.

Men nu vill jag att gmail ska vara standard för mina mail. När jag klickar på en länk tex anmalspam@odla.nu så öppnas alltid Windows mail. Jag hittar inte i kontrollpanlen var jag ändrar det??? Har Vista och hittar inte riktigt i det nya utseendet på datorn.
Anja Danmark
Hej Markus -

dette er godt nok på dansk - men prøv at se, om det ikke er det, du har brug for.

Jeg bruger det selv, og det fungerer helt perfekt!

Ellers gå via hjælpefunktionen i Gmail og søg på gmail notifier...

Mvh
Anja
ängsvädd
Jag är inte säker, men jag tror att man ska välja standard någonstans i den aktuella mejladressen man vill ha som standard. Annars är det någonstans i kontrollpanelen.
ängsvädd
Kontrollpanelen - Internetalternativ - Program

Så är det i XP
Piccante
CITAT (ängsvädd @ 29-11-2009, 17:32) *
Kontrollpanelen - Internetalternativ - Program

Så är det i XP

Jag gick den vägen, även om det var ett steg till och hette lite annorlunda i vista. Men när jag kommer till "program" och väljer standardprogram så kan jag inte lägga till program i listan jag kan välja ur och gmail finns inte med där?
*Stintan*
Vad händer om du tar bort ditt konto i "windows mail".
Anja Danmark
Det hjælper ikke på den med standard-mailprogrammet. Det letteste er helt sikkert løsningen med Gmail Notifier, som jeg skrev om lidt længere oppe.

Så får man også besked, når der kommer mail - og man kan selv vælge lyden.

Og hvis der stadig er folk, der har ens Windows-mailadresse, kan man få den videresendt til Gmail også - så behøver man ikke checke begge steder.

Der findes også et fikst program, der hedder Gmail Backup, så man kan have en kopi liggende af alle sine mails - bare for en sikkerheds skyld. Det tager vel 1 minuts tid at køre en backup, så man kan lige gøre det hver dag, inden man lukker PC'en ned.

mvh
Anja

og vejledningen på svensk:

http://mail.google.com/support/bin/answer....mp;answer=10966
Piccante
CITAT (Anja Danmark @ 29-11-2009, 18:31) *
Det hjælper ikke på den med standard-mailprogrammet. Det letteste er helt sikkert løsningen med Gmail Notifier, som jeg skrev om lidt længere oppe.

Så får man også besked, når der kommer mail - og man kan selv vælge lyden.

Og hvis der stadig er folk, der har ens Windows-mailadresse, kan man få den videresendt til Gmail også - så behøver man ikke checke begge steder.

Der findes også et fikst program, der hedder Gmail Backup, så man kan have en kopi liggende af alle sine mails - bare for en sikkerheds skyld. Det tager vel 1 minuts tid at køre en backup, så man kan lige gøre det hver dag, inden man lukker PC'en ned.

mvh
Anja

og vejledningen på svensk:

http://mail.google.com/support/bin/answer....mp;answer=10966

Tack!!! nu fattade jag hur jag ska göra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon