Eva St
I höstas när jag tog in mina Änglatrumpeter från uterummet i stugan passade jag på att ta ett antal sticklingar eftersom enda sättet att få in dem i bilen var att klippa ner dem lite. De har nu rotat sig jättefint och kommer med nya friska blad har säkert ett tiotal på olika fönsterbräden. Hur ska jag göra med dem under resten av denna mörka årstid. Ska de stå kvar på fönsterbrädena i rumsvärme eller ska jag ta ner dem i källaren i min "rehab avd" för blommor där jag har lysrör över dem och ca 10 -15 grader varmt och där står även moderplantorna till de små liven.
Eva St
Eva St
Är det som så att jag satt detta under fel avdelning tro? Eller är det tveksamt var mina änglatrumpetsticklingar trivs bäst. Hoppas på svar även om jag gått lite vilse.
Eva St
Åsa, mälardalen zon 2
Sticklingarna klarar sig nog både på fönsterbrädan och i källaren om de är väl rotade. Verkar de må bra i fönstret låt dem stå kvar och flytta dem ev. lite senare till källaren om du måste ha fönsterplatsen till vårens frösådder/sticklingar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon