Margith
För några år sedan tyckte jag att det var urlöjligt med egna ringsignaler.... men jag insåg ganska snabbt att det var fiffigt att ha en "egen liten melodi" som signal.
Hur många av oss har inte stått i en kassakö och det ringer i någons ficka och alla börjar gräva i fickor och handväskor? rotfl.gif

Först hade jag Van Halens 'You really got me' men när jag bytte telefon bytte jag till Tomas Ledins 'Gilla Läget'
Min man har Survivors 'Eye of the tiger'

Undrar om det kanske säger nåt om vad vi egentligen tycker om mobiltelefoner laugh.gif

Vad har du för signal och hur tänkte du när du valde den?
skånepåg
Jag har olika beroende vem som ringer, byter rätt ofta så jag brukar lätt glömma att det är min mobil som ringer för jag känner inte igen signalen biggrin.gif
MariaS
Kör med en gammaldags signal med komplementet att telefonen talar om vem som ringer. Bra att veta när man står där med skitiga handskar som vägrar lossna från händerna innan det slutar ringa...
råse-marie
usch jag avskyr ringsignaler men jag har en som jag gillar det är när min dotter ringer för
då har hon pratat in - mamma , mamma ta upp telefonen och svara det är Josefine som vill
att du ska svara ....... wub.gif
pejori
Jag har signaturmelodin till "cityakuten" som ringsignal. tummenupp.gif
Är den jag trivts bäst med...
herkules
prince "let's go crazy"
Piccante
Rancid- Time bomb http://www.youtube.com/watch?v=lwIbb3McVW4
Meriona
Jag har och har alltid haft SuperMario-melodin som ringsignal (Han är min hemliga kärlek). Och som SMS-signal också ett Marioljud, ljudet från en klarad bana.... wub.gif
Piccante
Hade tidigare denna Kula shaker- Hush
Monaxe
Mike Oldfields Tubular bells, och när familjen ringer så är det The Offspring - You're Gonna Go Far, Kid
Lady Hamilton
Fairytale

emmas matte
grodor som kvackar..... garanterat bara jag som letar i fickorna
Alba
Jag vet inte ens vad den heter....men den är vanlig.
När jag hör signalen så tillhör jag de där som letar vilt i väskan efter mobilen bara för att konstatera att det var hos någon i den andra kön det ringde. angry.gif slap.gif
TheLan
Still got the blues for you. På min förra telefon hade jag Johnny Cash - Ring of fire.
henriks
För det mesta: *Tystnad råder*

Annars lite anspråkslöst lågmält plingande.
4:an
Jag har Advance Patrols fina låt Välkommen till Malmö
Anma
Jag har haft Simpsons ledmotiv sedan 03 eller nåt sånt. Skulle jag byta skulle jag aldrig fatta att min mobil ringer... giggle.gif
Apicius
Springsteens Spirit in the night!
Peztis
Jag har sedan några år tillbaka Depeche Mode "Everything counts" och det lär nog dröja innan jag byter bort den!
zissi
CITAT (Alba @ 29-11-2009, 20:41) *
Jag vet inte ens vad den heter....men den är vanlig.
När jag hör signalen så tillhör jag de där som letar vilt i väskan efter mobilen bara för att konstatera att det var hos någon i den andra kön det ringde. angry.gif slap.gif

Exakt likadant för mig...vi kanske har samma signal rentav giggle.gif
Klura
Jag hade olika låtar i min sony ericsson telefon men så bytte jag till en samsung jet och den är himla knepig.
Har inte lyckats med konststycket att ha olika signaler där så jag tror jag ska byta till en "vanlig" telefon igen.
Jag föredrar låtar där det händer nåt direkt utan långa intron så jag försöker hitta sådana i första hand.
Några exempel på det jag har:
Sonen - Scritti Politti - Shés a woman
Dottern - Tears for Fears- Everybody Wants to Rule the World
Chefen - Clancy brothers and Tommy Makem - Whiskey, you`re the devil (Kör nästan av vägen när han ringer)
Lastbilscentralen - Vaya Condios - Something´s Got a Hold Of Me
Kollegan som ringer 7 ggr/dag har jag Hackspetten från julafton som signal.

Några andra jag har:
Mike Oldfield - Family man
Mora Nisse - Volvo 142
Tubeway army - Are friends electric
Modern lovers - Astral plane
Moon Martin - Bad news
Men without hats - Safety dance
The Ventures - Ghost riders in the sky
Alice Cooper - Sick things (Varning för ormar o spindlar)
The Hollies - Bus stop
The Hollies - The very last day

Bra låtar att vakna till:
Sarah Brightman - Scarborough Fair
Stranglers - Golden brown
Baby D - I Need Your Loving
Kate Bush - Wuthering Heights
Simon & Garfunkel - The boxer
Stevie nicks - Rooms on fire (guu va snygg hon va på den tiden)

Väldans vad långt det blev...

Bee
Ringsignalen är Dio:s "Don't talk to strangers".
Väckningssignalen är Jimi Hendrix "Foxy Lady" (inspirationen kommer från den gamla filmen "Ford Fairlane", kändisdeckaren i Hollywood. Fruktansvärt rolig film!)
Myosotis
Om jag hade haft en hade det varit en galande tupp.
Stingray
Jag har Kiss I was made for loving you

Brukar hoppa mellan andra hårdrockslåtar men just nu är det denna som drar igång när någon vill mig nåt, oftast mamma... whist.gif

Som sms signal har jag Yoda med kommentaren, mmm message from the dark side there is
pejori
CITAT (Stingray @ 30-11-2009, 11:18) *
Jag har Kiss I was made for loving you

Brukar hoppa mellan andra hårdrockslåtar men just nu är det denna som drar igång när någon vill mig nåt, oftast mamma... whist.gif

Som sms signal har jag Yoda med kommentaren, mmm message from the dark side there is

Den SMS-signalen har jag med...
KRT
Tidigare, när jag hade nokia-telefoner, hade jag alltid Scotland Brave. Nästan ingen annan hade den, vilket gjorde att jag sällan behövde oroa mig för om det verkligen var min moil som ringde smile.gif
När jag bytt till en Ericson hade de inte Scotland Brave, men jag hittade en orientaliskt trudelutt som påminner mig om magdansmusik, också ovanligt att någon annan har det - TROTS att den liggeri telefonen från början smile.gif
Förr fick man hålla till godo med vad som fanns i telefonen och många hade samma, nu är det så lätt att få vilken låt man vill som ringsignal, att bästa sättet att vara ovanlig är att välja någon som finns i telefonen laugh.gif
Wilmer
Helt otippat så har jag mitt numera hädangångna marsvin MOLLY (i min signatur) som piper wub.gif Det är en rätt låg signal men jag lystrar ju alltid till det kära ljudet, så jag hör den och - jag vet att det är MIN telefon som ringer yes.gif

På min tremobil har jag Anton, mitt nya marsvin med sin pipiga röst som sjunger en trudilutt.
Myosotis
Jag visste inte att man kunde ha sånt som man själv har spelat in, hur går det till?
Wilmer
Du måste först och främst ha en telefon där du kan spela in ljud, sedan är det bara att välja det ljudet som ringsignal/ sms signal! Jag har även marsvinspip (men inte samma som samtals pip) till Sms sleep.gif
CurlySue
jag har nu Black eye peas "Boom, boom"
ingrid fuxwall
"Hallå, hallå!
jag måste prata med dig, jag vill säga en sak, jag vill säga något viktigt kanske, jag vill säga något viktigt och då måste du svara!"

Älskar denna ringsignal och tröttnar aldrig på den och även om jag råkar glömma bort att stänga av telefonen på sjukhus eller på andra ställen där mobiler är förbjudna, så är det aldrig någon som blivit arg på den , den upplevs bara som trivsam.

Fast jag borde nog bara låta trevliga människor få denna vädjande "anropps signal"
skogstroll
jag har en babblande robot smile.gif
Motti
Jag har Jimi Hendrix !kommer för mitt liv inte på just nu vad låten heter confused.gif I alla fal en av hans mest kända.
pejori
Min son har en rätt kul signal.
Det är någon som knackar på glaset och skriker "Hallå, släpp ut mej" och så vidare. giggle.gif
Verkar inte som min mobil klarar den signalen, men kul är den. tummenupp.gif
titti49zon6
Jag är romantisk, har Still med Emil Ford blush.gif
renate
La dolce vita sedan ganskar länge.SMS nån plingplong.
sommarhumla
Som ringsignal har jag en röst som säger "hallå, är den någon där, det är jag, svara då, det är mörkt här ju, jag är lite rädd, så svara snälla... och så lite snyft mitt i alltihopa. Hjärteknipande.

Som SMS-signal har jag bara en av de signaler som fanns inlagda i telefonen från början..
fjonke
Jag e tråkig och har en vanlig ring-ring signal.Skulle vilja byta till nåt skojsigt men vet inte hur man laddar ned sådana.
Hej igen
nu vill jag sjunga en julsång ... ett av barnbarnen sjunger en egenkomponerad visa. smile.gif
Ogräs_
Jag använder mig av 3 olika ringsignaler för olika personer. Den vanliga är Green Day - Brain Stew, bästisen har Nikola Sarcevic - You make my world go round och mitt tv-spelande ex har en melodi från Mario.
Sen har jag självklart en busvissling för sms.
diva&hero
Danjah -My Love-
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon