Full version: Återrapportering
LasseB
I lördags bakade jag lebkuchen, fick recept av Myosotis

Kanon bra gick det lättkavlat och gott blev det fick doch minska på tiden från receptets 10 minuter till 7
Tack Myosotis
Myosotis
yaay.gif Vad kul! Av någon outgrundlig anledning står det 20 eller 25 minuter i originalreceptet, då är de nog svarta. Hade för mig att det var 8-10 minuter men det kan ju skilja mellan olika ugnar också, och dessutom beror det på hur stora och tjocka man gör dem. Brukar sortera dem lite så alla på samma plåt är ungefär lika stora.

Här är receptet om någon mer vill testa. (Tobb? Hallå? Det var ju för din skull jag skrev ner alla recepten!)

Lebkuchen
LasseB
Hoppsan så lång tid ja då är dom nog svarta både på under och ovansidan.
Jag använde köpt suckat och kavlade så tunt det gick. Suckaten funkar ju som distansklossar i degen
Det känder väldigt underligt att ladda upp 250 gram honung och 250 gram socker men nu fick jag användling av min stora honungsburk från svågern i Grekland
emmas matte
Har bakat dessa kakor,de biggrin.gif biggrin.gif fick mycket godkänt av guben yahoo.gif
Myosotis
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon