Full version: Lutfisk
Pote2illa
[size="4"][/size] Vad dricker ni till lutfisk? Minns från barndomen att mina föräldrar drack ett lätt rödvin, när det skulle vara lite extra festligt. rolleyes.gif

Var rädda om varandra! trostar.gif
KURT
När det gäller vin till fisk och skaldjur, så gäller det främst att finna ett vin som har låg järnhalt:

http://matmolekyler.taffel.se/2009/10/29/h...aldjur-och-vin/
zissi
julmust giggle.gif
Irene_L
Jag tycker också det är godast med julmust! tummenupp.gif
Aqvakul
Jag är uppväxt med alkoholfria jular och länge kunde jag inte tänka mig annat än julmust till julmaten. Numera dricker jag hellre ett glas torrt vitt vin eller ett gott öl till lutfisken. Ett lätt rödvin brukar fungera bra till fisk. Men det känns inte som det skulle passa riktigt till den skånska senapen, som är ett obligatoriskt tillbehör till lutfisken.

Motti
Snapps och juldricka dricker vi här ! "Juldricka" då blandar man en flaska julmust en flaska Porter en flaska sockerdricka i en Porslinsgris tillbringare tummenupp.gif Eller vitt torrt vin om man så vill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon