Fny
santa.gif Längtar efter hemlagade köttbullar och sillsallad... Och har bestämt mig för att testa att grava egen lax i år! Och dessutom ska jag testa att grava oxfilé, det verkar såååååå gott!

Vilket är ert favoritrecept på julmat?
Christina i Taxinge~
Jag gjorde en sillsallad förra året som jag blev väldigt förtjust i!
Den känns fräsch på nåt vis.....ska absolut göra den i år också!
Och glöm inte den lilla skvätten hovmästarsås i salladen på slutet smile.gif

Mor Sonjas sillsallad

Annars längtar jag inte särskilt efter att laga maten, men väl att äta den - mmmmmmm wub.gif

ingrid fuxwall
Hur tänker du grava oxfilén?

Det jag tycker är bäst på julbordet är den gravade strömmingen i olika goda såser
Fny
jag har inte bestämt mig än för vilket recept jag ska använda, det finns ju flera att välja på om man söker på nätet...
elvisjö
Jag ska prova att göra en köttpate med kycklinglever och vitlök, den som man brukar ha cumberland-sås till.
Den ska inte vara så svår att göra har jag hört.

Vad vi alltid hade på julbordet när jag var barn, är rullader av nöt, däremot inte tjocka spjäll, jag kommer ifrån den norra landsändan från början så det är nog därför som spjällen inte fick vara med
Däremot blodmat brukade alltid finnas Tex.blodkorv av renblod.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon