CITAT (Inga från Närke @ 03-12-2009, 22:05)

Vilken fin film tack för den.
Man blir avundsjuk att de har haft tid att träna med hunden så mycket. Förstår inte hur man hinner med och framför allt har orken.
Tyvärr så är Nemo väldigt bortskämd och jag tycker det är fullt upp skulle jag träna honom också mera så vore det heltid. Börjar med en kissning på morgonen vid 07,30 ca sedan går vi ut ca 1,5-2 timmar varje förmiddag på långpromenad vid 08,30-10,00-10,30. Därefter fixar jag lite inne och sedan går vi ut vid 11,00 kissar och kastar boll som han älskar. Därefter är det lunch och vila fram till 14,30 därefter ut och leka och lite annat. Efter det måste jag fixa lite inomhus och husse tar över och det är lekdags igen vid 17,00 ca. Kvällspromenad vid 19,30 ca och det sista kissningen vid 22,00 ca. Tränar gör vi lite varje söndag men det är mest inkallning, sitt och ligg, söka efter godis som jag har med mig.
Vi har väldigt inrutade rutiner och det tycker nog många att det verkar väldigt tråkigt men jag tycker det är bra eftersom vi är sjukliga båda så är det lätt att skaffa någon hjälp ocksp om man har tider att gå efter.
Hur gör ni?
Jag tränar ofta och mycket, speciellt den ena hundens lydnad, då han är en "hulligan"
Har inga fasta tider, utan går mer på när jag kan, och har tid.
Några timmar varje dag, samt mycket inomhusträning (dörrklockor och liknande) blir det.