Full version: Rosenbladet nr 4
Christina i Taxinge~
Idag kom nr 4 av Rosenbladet och mums! vilket härligt bildnummer! yes.gif

På sidan 19 t ex är det bild på en friväxande 'De la Grifferaie' - en jättelik "rosdriva"!!!!
Då kan jag bara hoppas att min pyttelilla kommer att ta sig...... yes.gif

[attachment=44883:DSCN4526.JPG]

På sidan 30-31 bilder på Roland Hermanssons egna roskorsningar. Himmel vilka vackra!!!!!!!! wub.gif
Genast fick jag en favorit - korsningen mellan 'Finlands vita ros' och 'Friesia'!
Den skulle jag köpa NU om den fanns till salu - vilken drömros!

Och mera därtill!

Är du inte medlem i Rosensällskapet så tänk efter om du inte skulle kunna tänka dig.....? shy.gif

Eva i Höga
Tittade lite på Rosensällskapet, ser intressant ut och är nog roligt att vara medlem. Ska fundera på det för det är ju så att det blir dyrt - man blir ju så inspirerad att köpa MASSOR!
svennis
[quote name='Eva i Höga' date='02-12-2009, 14:11' post='1129541']
Tittade lite på Rosensällskapet, ser intressant ut och är nog roligt att vara medlem. Ska fundera på det för det är ju så att det blir dyrt - man blir ju så inspirerad att köpa MASSOR!

Roligt vi är såå aktiva här.
O det kostar inget...
Jag är i rosenbladet och vill byta rosor. ´Rosvännernas marknad'

Eva!
Önskar jag gjort fler dumheter när jag var barn!!!

Fick alltid hör att om jag inte var snäll så kommer Swan o tar dig. Swan var Fjärdingsman i Spannarp. devil.gif
Ezereht
Jag tyckte korsningen hybria x violette var jättefin smile.gif undrar hur härdig den är smile.gif

Plena x friesia såg också tjusig ut, undrarom den doftar som Plena`?
Eva i Höga
Tack svennis, för ditt roliga svar. Jag kommer nog att bli medlem, men visst kommer det att kosta.... vet att jag kommer att köpa rosor i stora lass.
Kajsa
Har bara hunnit bläddra lite snabbt men den är alltid läsvärd.
Kajsa
Nu har jag läst lite och det här att man ska sända in namnen på 10 sorgebarn till rosor och 10 st friska pärlor ska jag svara på. Jag har ju grävt upp en hel del sorgebarn sista åren.
Rosparker i Tyskland var härligt, är det zon 1 där tro ? Vill också ha smala gångar mellan alla rabatter och nästan ingen gräsmatta och en skog av stamrosor !
gulmåra
Härligt med lite rosbilder i höstmörkret!
Har också en De la Grifferaie. Den rosen inhandlades som en Yolande d'Aragon och placerades därför i rabatten vid växthuset. Inte den bästa platsen men nu är hon så stor att jag inte får bort henne utan att välta växthuset.. flirting.gif
Solitär är bevisligen det bästa. Fin och frisk. Massor av blommor i olika nyanser av rosa.
[attachment=44957:De_la_Gr...__Large_.jpg]
[attachment=44958:De_la_Gr...__Large_.jpg]

Kul att se Herttoniemi! Min har efter ett år i kruka äntligen fått en plats att blir stor på. Kul att läsa att hon har fina höstfärger och blommar relativt länge.

De tio bästa och sämsta ska jag också försöka komma ihåg att svara på.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon