Full version: Julkalendern, lucka 3
Thé
Jag gör en ny tråd eftersom det är roligt att öppna nya luckor smile.gif

Så här den 3:e december tycker jag att Austinrosen Buttercup kan passa bra. Jag blev alldeles betagen av den i somras när jag var på David Austin Roses i Albrighton, och samtidigt förvånad eftersom jag aldrig hade hört talas om den.

Nu i höstas beställde jag ett ex från Rosenposten och det är nu planterat, mina förhoppningar är stora smile.gif

Enligt Rosenposten blir den 90-120 cm hög och den ska dofta behagligt. Jag gjorde inga noteringar om doften, så det var utseendet jag föll för.

Christina i Taxinge~
Underbar!!!!!
Jag älskar gula rosor!
Särskilt vackert blir det när blomklasen skiftar i färg från vitt till gult.

Grattis till den rosen! wub.gif

Kajsa
Alldeles ljuvlig mmm, vill genast ha Thé !!
Jo vi tar en ny tråd varje dag, så vi får " öppna luckor "
svennis
Fin ros!
Tänker på Pat Austin som växer fint är.

Klart vi skall ha luckor. biggrin.gif
Bra att du började med det. yes.gif
strandskatan
Underbar! Älskar den blomformen och färgen!
Ezereht
Helt underbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar Thé biggrin.gif Har ni sett bladen!! Väldigt annorlunda för att vara en ros.
Thé
CITAT (Ezereht @ 03-12-2009, 13:01) *
Helt underbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar Thé biggrin.gif Har ni sett bladen!! Väldigt annorlunda för att vara en ros.

Visst är de? Samma form som blombladen, på sätt och vis.

Vad roligt att alla tyckte om Buttercup! Den kanske får flytta in i fler trädgårdar nu smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon