Full version: Dom borde skämmas
Solstorm

Det är skillnad på folk och folk.

Om barn blir handikappat så att det förlorar sin framtida arbetsförmåga så blir storleken på ersättningen beroende av föräldrarnas inkomst. Barn till högavlönade föräldrar beräknas tjäna mer än barn till lågavlönade.

Det är skillnad på folk och folk.

ranting.gif ranting.gif ranting.gif

I det här fallet borde ju beloppet blivit extra stort eftersom handikappade kanske är ännu mer beroende av sina föräldrar. ranting.gif ranting.gif ranting.gif
pejori
Man kan undra var medmänskligheten och ödmjukheten finns.. ranting.gif .
Då är det kyrkan som driver saken...Skäms rtfm.gif nono.gif
fjonke
Finner inte ord för det dumma uttalandet från dessa okunniga människor. Hoppas det blir en ordentlig debatt om det i media så kyrkan får skämmas ocg be om ursäkt för sitt bedrövliga tänkande.
Aqvakul
Usch vad jag blir upprörd över en så inhuman syn! thumbdown.gif
Gunilla T
Jag vill så gärna tro att människor med kristen livssyn ändå skall visa på det goda hos människan....men så är det inte alltid.
zaaritha
Detta är ju "otroligt"!
Eller: inte numera--tyvärr!
Vart är vi på väg?
DragonLady
CITAT (pejori @ 03-12-2009, 12:40) *
Man kan undra var medmänskligheten och ödmjukheten finns.. ranting.gif .
Då är det kyrkan som driver saken...Skäms rtfm.gif nono.gif

Varför skall kyrkan skämmas över detta när de inte skäms över nåt annat de gjort igenom historien???
pejori
CITAT (DragonLady @ 05-12-2009, 17:45) *
Varför skall kyrkan skämmas över detta när de inte skäms över nåt annat de gjort igenom historien???

Sant iofs. Men bedrövligt synsätt är det...
Sussie F-Flower
Nu tänker jag svära på kyrkan och dess styrelse... så håll för ögonen ni som inte vill se...

-Fyyyy (faaaan)!!!!!!, till denna kyrkostyrelse som är helt intelligensbefriad OCH empatibefriad!!! rtfm.gif
HUR kan dom veta att inte barnen sörjer sin far...??? help.gif
(Herregud, vad arg jag blir...!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ranting.gif )
pejori
Man får verkligen hoppas att denna kyrkostyrelsen är ett undantag angry.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon