Full version: Höstträdgård
Gossen Ruda
Tänkte visa några bilder från sommarstugan jag tog förra helgen men som av vissa anledningar kommer först nu. Först trädgårdslandet med 16 högar med kompost och sen dagen efter när det är färdiggrävt.

[attachment=45047:091128.jpg]

[attachment=45048:091129_1.jpg]

Så en översiktsbild på den ganska höstfina trädgården.

[attachment=45049:091129_3.jpg]

Inte mycket blommor så här sent på året men några nakna skönheter står fortfarande ut.

[attachment=45050:091129_4.jpg]
diva&hero
Ser fint och prydligt ut. tummenupp.gif
Har du sjön bredvid?
Gossen Ruda
CITAT (diva&hero @ 05-12-2009, 20:09) *
Ser fint och prydligt ut. tummenupp.gif
Har du sjön bredvid?

Tack. Jo, det är en strandtomt.
diva&hero
CITAT (Gossen Ruda @ 05-12-2009, 20:27) *
Tack. Jo, det är en strandtomt.

Va mysigt!! Jag har bara sjönära, ser vattnet om jag står på tårna, eller på taket..
Eva i Höga
Åh, vilken underbar tomt du har! Visst är det härligt med vattnet så nära, det är nåt speciellt med vatten. Ljuvligt med tidlösorna, jag har försökt plantera in hos mig men de vill sig inte.
Solstorm
Oj så prydligt och fint. Här hos mig är det raka motsatsen.
Gossen Ruda
Jo, det är prydligt när inte ogräset syns. biggrin.gif Jag brukar höststäda så slipper jag hålla på med städning i rabatterna på våren när lökarna börjar komma upp och det finns tusen andra saker att göra. Tidlösan är här på gränsen vad den klarar. Inte rent växtmässigt men ibland hinner den inte blomma innan snön och kylan kommit.
4:an
Ser ut som en stor tomt....hur stor är den?? *nyfiken*
Gossen Ruda
CITAT (4:an @ 06-12-2009, 19:13) *

Inte så stor, 1510 kvm. Husen som syns i bakgrunden på 3:e bilden ligger på nästa tomt, som ägs av brorsan. Mitt hus ligger alldeles utanför höger bildkant.
KarinSKARA
CITAT (4:an @ 06-12-2009, 19:13) *

Så olika det är tummenupp.gif
Min tanke var att så där smått och mysigt skulle vara bekvämt att ha. Så mycket tid det skulle bli att sitta ner och njuta av härligheten.

Hoppas du har nära till din sommarstuga så du kan ha många långa sköna dagar på din tomt och njuter i fulla drag av det vackra och fina du vårdar.
Vad odlar du i landet vid husknuten?
Gossen Ruda
Jo, det är lagom långt bort. 30 min dörr till dörr. Trädgårdslandet används mest till potatis men även lök och purjolök brukar få plats. Ibland bönor. Alldeles vid huset står en rad med jordgubbar
Lilla Sibirien
Fin, fina bilder, det måste växa bra i ditt trädgårdsland. Det ser prydligt
och fint ut, inget ogräs. Vilken fin plats du har, att vistas på och odla vid.
Härligt med bilder, säger mer än 1000 ord. Vill gärna se mera bilder tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon