Huggorm
Vore det inte trevligt med en avdelning här på odla för bonsaier? Visserligen kan det väll sorteras in under andra avdelningar, men jag tycker nog ändå att det vore värt en egen rubrik.
Vad tycker ni andra?
Solstorm
Jag tror inte att det är så himla många som håller på med bonsai. Men starta en tråd, håll den levande och när människor inte orkar gå in i den längre för att den är för stor så kan det ju vara dags med en egen avdelning. tummenupp.gif
pejori
Kör en tråd i "krukväxter" så ser du om det finns behov av en egen avdelning tummenupp.gif
Hoyor är hårdvara, och fick ingen egen avdelning, så Det fick bli ett eget frorum istället... tummenupp.gif
Huggorm
Frågan är ju om man skall lägga tråden i "krukväxter" eller "träd och buskar"? Det skulle ju passa i båda avdelningar eftersom det är förkrympta träd som man odlar i kruka
Alexander-VG-zon3
jag tycker det skulle vara roligt med en egen rubrik med det, då man vet vad en bonsai är och det är en konstform av odling eller en speciell odlingsteknik.

däremot om det ska få en egen avdelning eller underrubrik vet jag inte.

CITAT (Huggorm @ 07-12-2009, 20:19) *
Frågan är ju om man skall lägga tråden i "krukväxter" eller "träd och buskar"? Det skulle ju passa i båda avdelningar eftersom det är förkrympta träd som man odlar i kruka

jag hade nog lagt det i träd och buskar, känns som om det är mer bonsai i det än krukväxter.
pejori
CITAT (Huggorm @ 07-12-2009, 20:19) *

Träd och buskar är väl mera utomhusväxter, men i Växthus kan det kanske gå...
Annars är det nog krukväxter som gäller...
Skriv till Webmaster Ingemar och hör om det kan finnas underlag för en bonsai-avd. tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
eller så lägger du den i småprat om trädgård så är det löst, mycket barrväxter och lövfällande träd odlas ju som bonsaier både i marken eller ute åretrunt i krukor eller ev övervintras svalt/kallt inne.

en del odlar tropiska träd som bonsaier och dom odlas ju mer som krukväxter inne och kanske inte som växter i krukor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon