Full version: Ärmhållare
Christa
Mina ärmhållre har gått sönder och jag hittar inga nya. Det är vanliga sådana i metall av spiralfjädertyp. Har någon sett några sådana i någon affär nyligen?

Köpte mina första i ett varuhus men där har jag inte hittat några nu. På nätet hittade jag ett par hos en butik för danskläder. Det kostar dock mer i frakt och fakturaavgift än ärmhållarna så jag tänkte kolla i någon affär först.

Jag har alltid sådana när jag diskar och städar för att ärmarna inte skall bli blöta nertill. Jag haaatar blöta ärmar!
*Stintan*
Herrekiperingsaffär förslagsvis.
Meriona
Christa, jag har ett par som du kan få alldeles gratis, bara du PMar din adress. De är Vinröda och flossade med en liten ros på. De har legat i min låda sen slutet av 80-talet... blush.gif
Christa
Tack för svar och det generösa erbjudandet! smile.gif
PeterDeleter
Fråga från en som är för ung för detta...

Vad är en "a(ä)rmhållare"?

Hade för mig det heter "axel", eller?
ylvahi
CITAT (PeterDeleter @ 08-12-2009, 15:28) *
Fråga från en som är för ung för detta...

Vad är en "a(ä)rmhållare"?

Hade för mig det heter "axel", eller?

Peztis
Om du tänker dig att du trär i armen med ärm i en gummisnodd (fast det brukar vara i metall, men du förstår principen) och sätter denna vid armbågen (nednför eller över är en smaksak) och så drar du upp ärmen så den blusar sig ovanför. Det gör att ärmen kommer bort från handen.

Här är en bild på en: http://www.swe-butiken.com/index.php?act=v...p;productId=322

I alla fall är det jättebra om man tycker att ärmarna är för långa och man inte vill vika upp. Ärmhållare är snyggt och har man en kavaj/tröja/kofta över så syns det inte om man inte vill visa det.

Har också kvar mina från 80-talet men dem håller jag stenhårt i!!! smile.gif
Meriona
Hihi jag är jätteglad att bli av med mina, de är på väg till Christa om en liten liten stund bara.... smile.gif
Aqvakul
Min morfar hade sådana. Han var lite och kraftig, så ärmarna på skjortorna blev alldeles för långa.
Meriona
Aha, var det han som var lille Fridolf? wub.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 08-12-2009, 20:28) *
Aha, var det han som var lille Fridolf? wub.gif

Knappast, det var en mycket bestämd herre...
Christa
CITAT (Meriona @ 08-12-2009, 16:11) *
Hihi jag är jätteglad att bli av med mina, de är på väg till Christa om en liten liten stund bara.... smile.gif

De har kommit fram och funkar jättebra. Tack så mycket Meriona! smiley_small_hug.gif
Meriona
CITAT (Christa @ 10-12-2009, 17:25) *
De har kommit fram och funkar jättebra. Tack så mycket Meriona! smiley_small_hug.gif

Det var så lite så! (En dammsamlare mindre) kram2.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon