Hej
En dam berättade för mig när vi kom och berättade om blommor att hon alltid använder nässel te till gödning till blommorna.Hon sa att hon dricker nässel te varje dag och då tar hon en matsked till en liter vatten av detta som gödning varje gång hon vattnar,Någon som testat detta till blommor inomhus,utomhus till mina perenner har jag testat men vet inte om det gjorde någon skillnad.Eftersom jag inte dricker te och inte tänker börja heller men finns det torkade nässelpulver el nässel te på hälsokosten?Någon som testat ?hälsar strepp
Eva i Höga
08-12-2009, 08:37
Jo visst finns det nässelte att köpa. Men gå ut i vår och plocka nässlor, sprid ut dem på en handduk och låt torka och sedan har du eget nässelpulver. Jag dricker nässelte och en märkbar förändring är att jag fått jättefina naglar. Vattnar mina krukväxter med lite nässelte emellanåt men vet inte om det gör någon verkan, det kan ju inte göra illa i alla fall.
Tack Eva
Köpte istället nässle pulver.Ska testa detta både på mig och mina blommor....hälsar strepp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.