Innan jag utvecklar (eller invecklar

min fråga)
Är det någon som använder Maxtor One Touch 4 extern hårddisk ?
PeterDeleter
09-12-2009, 09:11
Tjing-tjong!
Du får nog utveckla frågan lite om du ska få något svar gissar jag.
Fridens 3 liljor
Ja det var mest för att slippa svar som "jag har en modell super star och den gör aldrig så som du säger" osv.
Jag är intresserad av just Maxtor.
Så här är det.
Jag har regelbundet tagit backup på C.
När backupen startar ser jag ju att den som bläddrar förbi vissa "gamla" partier, alltså de som redan är med på backupen, väldigt snabbt och först när det är något nytt som är inlagt så tar backupen lite längre tid.
Jag har ju tolkat det så att Maxtor känner av vad som är nytt och gör ett tillägg av bara det nya.
På C har jag använt utrymme 76,4 GB.
På Maxtor finns scannat använt utrymme 219 GB
Det verkar ju som om den lägger in vissa delar flera gånger....eller ?
PeterDeleter
09-12-2009, 10:04
Vilket ditt backupprogram gör vilket är bra är så kallad inkrementell backup. Den tar bara säkerhetskopia på det som är ändrat/uppdaterat på din dator. Att det finns så mycket mer på den externa hårddisken gissar jag är för att den har tagit backup på saker du idag inte har kvar på din PC såsom bilder tex. Eller så kanske du har formaterat/installerat om din PC under tiden din externa disk varit i drift.
Skulle du "blåsa" externa hårddisken idag och göra ny backup skulle antal ettor och nollor mera överenstämma. Men det kan ju finnas sådant kvar på din Maxtor du kommer på du vill ha i framtiden. Så lugn, det är helt i sin ordning.
Ja visst har du rätt. Jag har ju plockat bort en hel del foton och lagt på USB.

ahhh.......det tänkte jag aldrig på.
Skönt ...nu har jag en förklaring.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.