tepa
Hej

Såg en krukväxt i matbutiken. På lappen stod något på latin och "Jungle Drums". Vad kan det vara för växt? Bladen var gröna, modell större, uppåtpekande och avsmalnande med lite veckad topp, som dragspel. Har ni nån aning?

Hälsn Tepa
Alexander-VG-zon3
det är en Carludovica palmata - Panamapalm du har, namnsorten ''Jungle Drums'', det är ingen palm utan egen familj har jag för mig men den heter palm för att den liknar en palm.

väldigt vacker en tropisk växt som gillar högfukt och halvskugga och varmt åretrunt.
tepa
Perfekt, Flaxss ! Tack. Så var det nog det stod på lappen. Har inte köpt den, den stod i matbutiken. Men den skulle jag väl kunna ha på vintern (året runt) i mitt varma vardagsrum?

Hälsn Tepa
Alexander-VG-zon3
ja värme vill den ha åretrunt så det borde funka. men den gillar inte torrluft. och gärna extra ljus på vintern men nog inget tvunget.
tepa
Tack Flaxss. Då får jag väl duscha på den, en par sprut varje dag hoppas jag räcker?

Såhär ser dom ut nu, mina "Djungeltrummor".

Extraljus ? Den ska väl klara att stå på blombord såhär? Har tre styck växtlampor hängandes där i fönstret.

Hälsn Tepa
Alexander-VG-zon3
vilket bra köp, ett vackert ex. placeringen ska nog bli bra.
tepa
CITAT (flaxss @ 10-12-2009, 23:01) *
vilket bra köp, ett vackert ex. placeringen ska nog bli bra.

Roligt. Tack.

Mvh Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon