Full version: Blommor med myrgift
Diana
Hejsan!
Jag vet att jag för en tid sedan skrev om en blomma /planta som har ett eget myrgift. Sedan så var det en som kontaktade mig privat om saken och jag lovade att leta fram den. Nu har jag hittat tidningen (
Allt om Trädgård) dom det stod i men till min fasa så står det ej namnet på den ??? Det var på sidan 9 i Mars nummret (4) i år det stod om denna blomma. Jag har lagt in artikeln (en liten notis) i mitt album under diverse, för er som vill läsa det.
Är det någon som vet namnet på denna blomma, så var gullig och ge mig namnet på den. Min nya e-mail är diana.lindholm@bredband.net

Kram
/Diana
Tingstäde
Hej Diana!
Tja - insekt som insekt. Vet att om man bor i trakter med malaria så ska man plantera chrysantemum utanför sovrumsförnstret för sådan blomdoft hatar malariamyggorna. Kanske det funkar med myror.

MVH från Tingstäde
Annki
Eftersom man inte kommer åt ditt album, är det svårt att hjälpa dig. Varför mailar du inte AoT och frågar dem direkt? Du får säkert svar där, om du inte får det här. De brukar gilla kundkontakt!
Sylvia
Jag kom in i ditt album men klippet säger ju egentligen ingenting om vilken eller vilka blommor som åsyftas. Så du får verkligen fråga AoT vilken växt denna luddiga text syftar på...
Annki
Nu kom även jag in. Men den texten var kryptisk! Dåligt av AoT. "Vovva" lite på dem!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon