|
Micke E
12-12-2009, 09:21
OK!! Vet att detta är ingen dating site! Men jag söker en kvinna som jag kan byta morötter och kålrötter med... Är du kvinna! Självsäker, uppkäftig och 'ledig'.. Hör av dig! Jag är det samma samt att jag lagar god mat, (egocentrisk, manipulativ, dominant och för gammal) Nä! Skojar  Kolla mina album så får du se lite av den värld som jag ser den.. (men fisksoppan jag lagade vart dj..t god även om det gick åt 1 pava vitt  Så alla ni som kommer kommentera "att detta är ingen dating site!" Tja jag vet! så slösa inte bort er tid på att tjata om det igen, eftersom jag redan skrivit det!! Däremot finns det en! kvinna där ute som känner som mig, att det skulle vara kul att inte vara ensam och plantera om alla blommor och vet vad en 9.3x62 är. Hör av dig! Med vänliga hälsningar Micke
herkules
12-12-2009, 09:26
härligt initiativ tycker jag! lycka till! stavfel
Aqvakul
12-12-2009, 09:31
Lycka till, en god kvinna är guld värd!
Micke E
12-12-2009, 09:32
CITAT (herkules @ 12-12-2009, 09:26)  härligt intiativ tycker jag! lycka till!  Tack! Ibland hamnar man i en 'återvändsgränd' och tar man inte 'tummen ur arschelet' så då sitter man med tummen där i
God idé!
Jag tycker nog det kunde finnas en avdelning för singlar här. Vi är ju många många många... Och på en vanlig datingsite är risken stor att man inte hittar någon som delar ens stora intresse för trädgård och växter. (De har jag förresten gett upp helt numera.)
Lycka till!
Elisabeth-Västkustkolonisten
12-12-2009, 10:55
Lycka till Micke
Inga från Närke
12-12-2009, 11:42
CITAT (HelenJ @ 12-12-2009, 10:11)  God idé! Jag tycker nog det kunde finnas en avdelning för singlar här. Vi är ju många många många... Och på en vanlig datingsite är risken stor att man inte hittar någon som delar ens stora intresse för trädgård och växter. (De har jag förresten gett upp helt numera.) Lycka till! Finns ju en här: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...8&hl=singel
Aqvakul
12-12-2009, 11:50
CITAT (Inga från Närke @ 12-12-2009, 11:42)  Uppfattade att det fanns intreesse för en egen avdelning....
*Stintan*
12-12-2009, 11:56
CITAT (Aqvakul @ 12-12-2009, 11:50)  Uppfattade att det fanns intreesse för en egen avdelning.... Och hur många icke-singlar skulle kunna hålla sig därifrån då?
CITAT (*Stintan* @ 12-12-2009, 11:56)  Och hur många icke-singlar skulle kunna hålla sig därifrån då? Det spelar väl ingen roll. Jag menar bara att trådar som handlar om singlar och dating och singelrelaterade problem (som att ständigt vara femte hjulet under vagnen när man blir bortbjuden, eller att man måste betala enkelrumstillägg om man ska resa osv) borde ligga för sig själv och inte under till exempel småprat där de försvinner bland alla tv-program, meningslösa trådar och annat. Allt behöver ju inte gå ut på att "ragga" Fast det är klart, finns det inget intresse är det ju bara dumt. Men jag tror som sagt vi är många här på odla som hade uppskattat det.
CITAT (HelenJ @ 12-12-2009, 12:37)  Det spelar väl ingen roll. Jag menar bara att trådar som handlar om singlar och dating och singelrelaterade problem (som att ständigt vara femte hjulet under vagnen när man blir bortbjuden, eller att man måste betala enkelrumstillägg om man ska resa osv) borde ligga för sig själv och inte under till exempel småprat där de försvinner bland alla tv-program, meningslösa trådar och annat. Allt behöver ju inte gå ut på att "ragga" Fast det är klart, finns det inget intresse är det ju bara dumt. Men jag tror som sagt vi är många här på odla som hade uppskattat det. Tror jag med.. Där man kan prata singelliv och singeltrubbel. Utbyta singelerfarenheter helt enkelt..
Micke E
12-12-2009, 16:32
CITAT (HelenJ @ 12-12-2009, 10:11)  God idé!
Jag tycker nog det kunde finnas en avdelning för singlar här. Vi är ju många många många... Och på en vanlig datingsite är risken stor att man inte hittar någon som delar ens stora intresse för trädgård och växter. (De har jag förresten gett upp helt numera.)
Lycka till! Hoppas att 'Staff' läser detta! Fått mer respons här än på någon form av dating site! MEN!! behåll temat som det är och tillåt ett sådant inlägg som jag gjorde! Annart blir det en dating site! Vart fasen skall jag då vända mig när jag vill ha tips om hur jag skall få mina gurkor att gro?? Mvh
*Stintan*
12-12-2009, 16:37
CITAT (HelenJ @ 12-12-2009, 12:37)  Det spelar väl ingen roll. Jag menar bara att trådar som handlar om singlar och dating och singelrelaterade problem (som att ständigt vara femte hjulet under vagnen när man blir bortbjuden, eller att man måste betala enkelrumstillägg om man ska resa osv) borde ligga för sig själv och inte under till exempel småprat där de försvinner bland alla tv-program, meningslösa trådar och annat. Allt behöver ju inte gå ut på att "ragga" Fast det är klart, finns det inget intresse är det ju bara dumt. Men jag tror som sagt vi är många här på odla som hade uppskattat det. Ja det kan säkert vara en god idé.
Micke E
12-12-2009, 17:33
CITAT (*Stintan* @ 12-12-2009, 11:56)  Och hur många icke-singlar skulle kunna hålla sig därifrån då? Många!! Men seriösa blir snabbt bortsorterade! CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 12-12-2009, 10:55)  Lycka till Micke Tack!! Hoppas det funkar! hitintills inga svar! Där emot tanken om en 'date' forum här verkar ha fått positivt bemötande.. Kram!
Micke E
12-12-2009, 17:51
CITAT (pejori @ 12-12-2009, 12:47)  Tror jag med.. Där man kan prata singelliv och singeltrubbel. Utbyta singelerfarenheter helt enkelt..  FEL! Var inte så negativ! Singelliv kan du chatta om på youtube osv, men! Vad har de gemensamt med dig?? Nada!! Här har de flesta lite skit under naglarna och gillar det! På 'dating siter' så är det bara fake och chimärer!!!!! Här kanske man kan träffa en partner för livet, inte en "uppblåst bongo" Förlåt!! Men ni vet vad jag menar! Jag söker en kvinna som inte är rädd för att ta i! En kvinna som inte behöver gå på puben varje kväll eller synas i Aftonbladets bilaga 'Nöje'!!!! Typ "bonde söker fru" där de vill ha sina 15 min i TV!"!!" ....... Jag söker en kvinna som jag kan konversera med på lika förhållanden! PoK Tack!!
CITAT (Micke E @ 12-12-2009, 17:51)  FEL! Var inte så negativ! Singelliv kan du chatta om på youtube osv, men! Vad har de gemensamt med dig?? Nada!! Här har de flesta lite skit under naglarna och gillar det! På 'dating siter' så är det bara fake och chimärer!!!!! Här kanske man kan träffa en partner för livet, inte en "uppblåst bongo" Förlåt!! Men ni vet vad jag menar! Jag söker en kvinna som inte är rädd för att ta i! En kvinna som inte behöver gå på puben varje kväll eller synas i Aftonbladets bilaga 'Nöje'!!!! Typ "bonde söker fru" där de vill ha sina 15 min i TV!"!!" ....... Jag söker en kvinna som jag kan konversera med på lika förhållanden! PoK
Tack!! Jag är inte negativ, men alla singlar vill inte hitta en partner. En del vill prata om att just vara femte hjulet o.s.v. Diskutera helt enkelt.
Jag tycker iden är bra. Lämna förslag till admin. om en egen avd. i forumet. Mig stör det inte även om det blir en tråd i småprat. Jag är inte singel men röstar absolut på en sån avdelning. Lycka till Micke........men du förstår väl att du måste hålla oss underrättade hur det hela går.......och nu menar inte jag med svaret från admin.
Trampendal
13-12-2009, 00:01
CITAT (Micke E @ 12-12-2009, 09:21)  Däremot finns det en! kvinna där ute som känner som mig, att det skulle vara kul att inte vara ensam och plantera om alla blommor och vet vad en 9.3x62 är. Hör av dig! Med vänliga hälsningar Micke Hej Micke! Jag är inte singel (ändå är jag ensam när jag planterar om blommorna), men eftersom jag är nyfiken och vetgirig kan jag inte släppa det där med 9.3x62. Är det nån slags ammunition? Eller så är det kanske nåt mått på virke som jag ej begriper eftersom jag är kvar i "tumträsket"? Lycka till i ditt sökande!
CITAT (Trampendal @ 13-12-2009, 00:01)  Hej Micke! Jag är inte singel (ändå är jag ensam när jag planterar om blommorna), men eftersom jag är nyfiken och vetgirig kan jag inte släppa det där med 9.3x62. Är det nån slags ammunition? Eller så är det kanske nåt mått på virke som jag ej begriper eftersom jag är kvar i "tumträsket"? Lycka till i ditt sökande! Är inte singel jag heller, men råkar veta vad 9.3x62 är. Sorgligt nog. Alltså skälet till att jag vet är väldigt sorgligt.
herkules
13-12-2009, 00:20
CITAT (Trampendal @ 13-12-2009, 00:01)  Hej Micke! Jag är inte singel (ändå är jag ensam när jag planterar om blommorna), men eftersom jag är nyfiken och vetgirig kan jag inte släppa det där med 9.3x62. Är det nån slags ammunition? Eller så är det kanske nåt mått på virke som jag ej begriper eftersom jag är kvar i "tumträsket"? Lycka till i ditt sökande! du har gissat rätt. haha men jag säger inte vad.
Trampendal
13-12-2009, 00:42
CITAT (herkules @ 13-12-2009, 00:20)  du har gissat rätt. haha men jag säger inte vad. Okej! Jag har bestämt att det är ammunition! Men vad skjuter man med den? Älgar?
Huggorm
13-12-2009, 00:47
CITAT (Trampendal @ 13-12-2009, 00:42)  Okej! Jag har bestämt att det är ammunition! Men vad skjuter man med den? Älgar?  Till exempel, det är en ganska grov kaliber Edit: Den funkar fint på varg också skulle jag tro. Fast det blir hål i pälsen så det gäller att sikta rätt för att minimera skadorna.
herkules
13-12-2009, 01:10
CITAT (Huggorm @ 13-12-2009, 00:47)  Till exempel, det är en ganska grov kaliber
Edit: Den funkar fint på varg också skulle jag tro. Fast det blir hål i pälsen så det gäller att sikta rätt för att minimera skadorna. tyst om vargar, jag orkar inte tänka på det! jag gillar den här tråden, hoppas den funkar, precis som ts skriver så på dejtingsidor är det en jäkla massa bluff och foton som inte stämmer ett skit med irl sen. fast det kan ju funka också
Trampendal
13-12-2009, 01:15
CITAT (Huggorm @ 13-12-2009, 00:47)  Till exempel, det är en ganska grov kaliber
Edit: Den funkar fint på varg också skulle jag tro. Fast det blir hål i pälsen så det gäller att sikta rätt för att minimera skadorna. För att minimera skadorna på pälsen då? Om man skjuter en varg vill man väl att den blir rejält skadad och förhoppningsvis dör, antar jag? CITAT (herkules @ 13-12-2009, 01:10)  tyst om vargar, jag orkar inte tänka på det! jag gillar den här tråden, hoppas den funkar, precis som ts skriver så på dejtingsidor är det en jäkla massa bluff och foton som inte stämmer ett skit med irl sen. fast det kan ju funka också  Ojdå, såg detta när jag skrivit redan. Vill inte blåsa upp nåt eventuellt krig. Tråden handlar ju om dejting. Förlåt, Micke!
Jag är heller inte singel men jag tyckte du bara va för gullig det här med kålrötter osv,jag skulle fallit direkt  En Odla kompis!guld värt!
Micke E
10-12-2011, 21:01
CITAT (HelenJ @ 12-12-2009, 12:37)  Det spelar väl ingen roll. Jag menar bara att trådar som handlar om singlar och dating och singelrelaterade problem (som att ständigt vara femte hjulet under vagnen när man blir bortbjuden, eller att man måste betala enkelrumstillägg om man ska resa osv) borde ligga för sig själv och inte under till exempel småprat där de försvinner bland alla tv-program, meningslösa trådar och annat. Allt behöver ju inte gå ut på att "ragga" Fast det är klart, finns det inget intresse är det ju bara dumt. Men jag tror som sagt vi är många här på odla som hade uppskattat det.  Ursäkta ett sent svar!! Men det du skriver är bland det vettiigaste jag läst här!!!! Men någon måste väcka frågan för att få den besvarad!!! CITAT (Motti @ 13-12-2009, 01:43)  Jag är heller inte singel men jag tyckte du bara va för gullig det här med kålrötter osv,jag skulle fallit direkt  En Odla kompis!guld värt! Jag rodnar!!!! Som en rödbeta
Micke E
10-12-2011, 21:17
Tack för all uppmuntring!!!! Fortfarande singel har fått några dates, väldigt trevliga men det har inte 'klickat' Så'står till marknadens förfogande'  (Låter aninginge promuskiöst,,,,,,,,,' men så är inte fallet! Då vore jag inte singel!! fler intressenter är välkommna! /M
CITAT (HelenJ @ 12-12-2009, 10:11)  God idé!
Lycka till! På vanliga dejtingsajter finns ju inte ens möjlighet att kryssa för natur som största intresse. Som om det vore något fel på mig Utmärkt iniativ av TS förresten... Mer sådana här spontana aktioner...
Blomstertanten
10-12-2011, 23:02
Jaha, man borde tydligen ha odlat kålrötter! : 9.3 meter lång är jag inte heller! 62 är det årtal eller antal år?  CITAT (xlxl67 @ 10-12-2011, 21:38)  På vanliga dejtingsajter finns ju inte ens möjlighet att kryssa för natur som största intresse. Som om det vore något fel på mig Utmärkt iniativ av TS förresten... Mer sådana här spontana aktioner...  Det är nog inget större fel på dej!
Tycker det var ett fint intsiativ  tråden heter ju småprat och den säger väl att man får prata om vad man vill i stort set ! jag har nog läst mer oönskade inlägg här än detta  "Odlare söker fru" :tummenupp:friskt vågat hälften vunnit .Lycka till
merlin68
17-12-2011, 15:49
CITAT (Motti @ 12-12-2011, 21:15)  Tycker det var ett fint intsiativ  tråden heter ju småprat och den säger väl att man får prata om vad man vill i stort set ! jag har nog läst mer oönskade inlägg här än detta  "Odlare söker fru" :tummenupp:friskt vågat hälften vunnit .Lycka till  Själv är jag lyckligt gift sedan mer än ett kvarts sekel men jag har många kompisar som är ofrivilliga singlar. Jättetråkigt - för de som är singlar i min umgängeskrets är bra trevliga personer som man bara inte fattar att det inte klickar någon gång. Kan bero på att många redan är "brända" och har kanske även högre krav på en möjlig partner än de hade när de var unga... Tror att avsaknaden av fysisk närhet skulle vara det värsta med att vara singel, inga kramar pussar och att ha någon att somna med om kvällarna. Önskar alla er som inte är ensamma av egen fri vilja att ni hittar någon som ni trivs ihop med!
emmas matte
17-12-2011, 22:09
Ja, att bli kvar, när ens partner dör, är inte det lättaste. Men det tar ju tid innan man kan tänka på någon annan om den tiden kommer alls. Just nu är jag inte mogen för något förhållande , men en kamrat att tala med och fika ihop med, skulle inte vara dumt.
Micke E
20-12-2011, 21:02
CITAT (emmas matte @ 17-12-2011, 22:09)  Ja, att bli kvar, när ens partner dör, är inte det lättaste. Men det tar ju tid innan man kan tänka på någon annan om den tiden kommer alls. Just nu är jag inte mogen för något förhållande , men en kamrat att tala med och fika ihop med, skulle inte vara dumt. Lämnad åt 'resten' är aldrig lätt! Jag lever single liv, mest beroende på att det är väldigt bekvämt!!! Visst hittar jag min 'motpol' så tvekar jag inte, det samma gäller även att 'testa' inför det hela!! Tolka det rätt!!!!! Jag byter inte kvinna varje natt! Men jag har blivit aningen kräsen på det sällskap/kvinna som jag vill fullborda mitt liv med!! Det skall funka mentalt, sexuellt med en fysisk attraktio, samt på ett praktiskt plan åxå Stora krav?? Jo, men inte högre än de flesta kvinnor ställer så det hymlar jag inte med! Har man sedan en 'Saknad' så är det ännu svårare! Då söker man oftast efter en ersättare för det man hade, det går inte! Jag skulle i sådana fall söka en som somnar mws nig, väcker mig på morgonen för att sedan somna på min arm, krypa under täcket, sedan älska mig trots alla blrister så länge jag ger henne mat och hon fick sova hos mig!!!! Jag snackar om min katt, Tessie!!! Tips!!! Annandagen TV1 på måndag!!!! Helt hysteriskt!!!! Bästa engelska komedien!!!!!!!! Kram och God Jul!!!!
Micke E
20-12-2011, 21:15
CITAT (Trampendal @ 13-12-2009, 01:15)  För att minimera skadorna på pälsen då? Om man skjuter en varg vill man väl att den blir rejält skadad och förhoppningsvis dör, antar jag?
Ojdå, såg detta när jag skrivit redan. Vill inte blåsa upp nåt eventuellt krig. Tråden handlar ju om dejting. Förlåt, Micke! Du är förlåten  Jag är på inget sätt långsur!! Håller med om att det var 'dating detta forum skulle handla om!!! Men för att förenkla det hela, det blir stora hål i allt man träffar med 9.3x62!! Oavsett om det är älg, varg eller som den kalibern först var utvecklad för, att vara till tyska flodbåtar i Afrika! Kanske det var det de besköt 'Afrikas Drotting 'med!!! Skit samma!!!! Jag sökte en kvinna som inte var emot jakt!!! Ursäkta att jag uttrykte mig på ett för allmänheten ett klupigt sätt!!!! Kram!!
Micke E
20-12-2011, 21:25
Jag söker fortfarande en kvinna! Hellre något snalare, intelligent, med humor! (Har du läst hit så har du ett visst mått av humor  Ålder är inte av vikt bara vi matchar. Jag gillar att diska, laga mat, tvätta men hatar att städa!! Är du mot pol? Med musik, djur och teknoligi med intresse. Barn är inget nödvändigt, men finns det så inga problem! Sex? självklart är det en vesäntlig del av en relation!!!! Första date? Tja, en kopp kaffe på ett kafe om du är fantasilös! Annars, kanske en picnick på mina marker eller dina!! Våga?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|