Full version: Dagens Rugosa
Kajsa
Martin Frobischer, en Kanadaros av Svejda 1968, fröplanta av Schneezwerg.

Blommorna är mycket vackra men tål inte regn, men busken blommar hela säsongen. Bladen är tunnare än hos dom andra Kanada /rugosa rosorna, de matta bladen blir fula ibland, jag är inte helt nöjd med denna ros.

Blir ca 1.8 x 1.5 m och zon 5, doftar gott
Christina i Taxinge~
Detta var en gång min favorit bland kanadarosorna.
Numera har min MF försvunnit in i Margas breda famn.....hon sätter kopiöst med rotskott och sprider sig på det viset.
Jag märkte nog aldrig att MF hade problem med regnväder...? Å andra sidan är mitt minne synnerligen kort nuförtiden smile.gif
Jag hade en mörkblå klematis som slingrade runt i rosen. Det såg fint ut! Numera slingrar den i Marga....
MF har ju också de där mörka grenarna som jag tycker är så snyggt!

susehn
Jag gillar också MF för de rödbruna grenarna, snyggt på vårsidan innan löven slagit ut. Däremot har åtminstone mitt ex. den benägenheten att den vill bli väldigt kal om benen, tack och lov håller grannen Single Cherry på att fylla ut den luckan.....för övrigt en vacker ros!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon