|
Margith
13-12-2009, 18:58
Resten av min familj tycker att det är helt OK att beställa pizza/hamburgare nån gång ibland, vi bor dessutom så till att vi kan få käket hemkört. Själv mår jag inte så bra av att äta vare sig pizza eller hamburgare, så jag brukar beställa en sallad. Innehållet i salladen framgår av menyn och utifrån det beställer jag vad jag vill ha. Salladen har hittills aldrig innehållit det som står i menyn Dvs vanligtvis innehåller salladen det som står i menyn men dessutom en massa annat jox, som inte finns med i menyn och som jag absolut INTE vill äta!! Idag toppades allt: En räksallad som, enligt menyn, skulle innehålla sallad, gurka, tomat, citron, kokt ägg, gröna ärtor och räkor visade sig innehålla: sallad, gurka, tomat, champinjoner, inlagd paprika, 5 räkor och en väldans massa tonfisk Ja men... ville jag har en tonfisksallad med champinjoner hade jag väl beställt det Fast å andra sidan hade jag aldrig beställt en tonfisksallad med konserverade champinjoner för 70 spänn Har ni varit med om det här? Är "min" pizzeria inte läskunnig? Är det här ett ämne för Sverker att ta upp? Eller är jag bara grinig, när jag tycker att jag ska få det jag faktiskt beställt, utifrån deras egen meny?
 Dags byta pizzeria kanske?
skånepåg
13-12-2009, 19:11
Jag har faktiskt jobbat på trycksaksproduktion där jag bla. gjorde pizzamenyer men tbx till frågan många pizzerior kan knappt svenska så ibland ska man faktiskt vara glad om får rätt
Å fy vilken blandning, räkor och tonfisk. Låter som en specialbeställd sallad, kan det ha varit så att du fick fel? Jag har bara varit med om att få fel en gång och det var ju typiskt då en pizza som innehöll bara äckelsaker. Annars så tycker jag innehållet brukar överensstämma med menyn.
Om du beställer en sallad på en pizzeria, så beställer du i princip bara kalla pizzaingredienser! Och man vill ju faktiskt inte se dem i verkligheten, de skall vara täckta med smält ost så att man slipper se vad man äter.
Vi har två pizzerior här intill och båda är jättebra. Bra råvaror och fräscha sallader, såser mm Den ena tror jag t o m har fått några pris för sin mat. Uj, vad hungrig jag blev nu.
Hej igen
13-12-2009, 20:50
CITAT (Margith @ 13-12-2009, 18:58)  Resten av min familj tycker att det är helt OK att beställa pizza/hamburgare nån gång ibland, vi bor dessutom så till att vi kan få käket hemkört. Själv mår jag inte så bra av att äta vare sig pizza eller hamburgare, så jag brukar beställa en sallad. Innehållet i salladen framgår av menyn och utifrån det beställer jag vad jag vill ha. Salladen har hittills aldrig innehållit det som står i menyn Dvs vanligtvis innehåller salladen det som står i menyn men dessutom en massa annat jox, som inte finns med i menyn och som jag absolut INTE vill äta!! Idag toppades allt: En räksallad som, enligt menyn, skulle innehålla sallad, gurka, tomat, citron, kokt ägg, gröna ärtor och räkor visade sig innehålla: sallad, gurka, tomat, champinjoner, inlagd paprika, 5 räkor och en väldans massa tonfisk Ja men... ville jag har en tonfisksallad med champinjoner hade jag väl beställt det Fast å andra sidan hade jag aldrig beställt en tonfisksallad med konserverade champinjoner för 70 spänn Har ni varit med om det här? Är "min" pizzeria inte läskunnig? Är det här ett ämne för Sverker att ta upp? Eller är jag bara grinig, när jag tycker att jag ska få det jag faktiskt beställt, utifrån deras egen meny?  Du ringde väl och bad dem köra ut en ny sallad ... en som du beställt.
Jag har varit med om att folk beställt och fått värre saker än så, fel rätter, fel ingredienser, sås utspillt över allting o.s.v.  Dessutom har väldigt sällan koll på vad en vegetarian/vegan äter på pizzerior och liknande ställen men det kanske ni anser är ett obetydligt problem, vad vet jag. Jag anser ändå att det är någonting man borde ha koll på om man arbetar i den branschen.
Hej igen
13-12-2009, 20:56
CITAT (Nauti @ 13-12-2009, 20:53)  Jag har varit med om att folk beställt och fått värre saker än så, fel rätter, fel ingredienser, sås utspillt över allting o.s.v.  Dessutom har väldigt sällan koll på vad en vegetarian/vegan äter på pizzerior och liknande ställen men det kanske ni anser är ett obetydligt problem, vad vet jag. Jag anser ändå att det är någonting man borde ha koll på om man arbetar i den branschen. Jag skulle iaf aldrig någonsin godkänna att inte få det jag beställt!
CITAT (Hej igen @ 13-12-2009, 20:56)  Jag skulle iaf aldrig någonsin godkänna att inte få det jag beställt!  Inte jag heller, därför har jag börjat att alltid betala i efterhand när jag fått maten eller om jag skall äta där så betalar jag när jag ätit upp.
Huggorm
13-12-2009, 22:04
Dom la väll på de ingridienser dom hade kvar av för dagen. Någon kanske beställt tonfisksallad tidigare och nu hade dom en halv burk tonfisk över som dom inte gärna ville kasta
Aqvakul
13-12-2009, 22:13
Det är väldigt olika kvalitet på pizzeriorna. Därvidlag skiljer de sig inte från gatukök och andra enklare matserveringar. Man lär sig snart vilka som erbjuder vettig föda. Vill man ha riktigt bra pizza så får man också vara beredd att betala för det.
CITAT (Nauti @ 13-12-2009, 20:53)  Jag har varit med om att folk beställt och fått värre saker än så, fel rätter, fel ingredienser, sås utspillt över allting o.s.v.  Dessutom har väldigt sällan koll på vad en vegetarian/vegan äter på pizzerior och liknande ställen men det kanske ni anser är ett obetydligt problem, vad vet jag. Jag anser ändå att det är någonting man borde ha koll på om man arbetar i den branschen. Självklart är det ett mycket obetydligt problem vad vegetarianer får på pizzan  Vi som inte är det bryr oss bara om varandra. Allvarligt, KLAGA de kanske inte fattar att folk bryr sig? Jag brukar köpa salladsbulle som det heter här, får alltid rätt ingredienter. Mumsigt! 70 kr har aldrig en pizza eller sallad kommit i närheten här i stan, då får man ändå rikitga champinjoner etc. i priset. Har väl tur som bor i pizza mecca
Vi har nog Sveriges bästa pizzeria bara ett par kvarter härifrån.  Det är jämt fullt med folk där för att handla och personalen är supertrevlig.
Christina i Taxinge~
13-12-2009, 22:36
jag tror inte man får så fel sallad om man är inne på pizzerian och beställer/äter, men får man det hemkört tror jag det kan bli vad som helst..... "Pizzabagarn" är nog säker på att den som får sin sallad/pizza hemkörd inte kommer att skicka tillbaka den! Alldeles för krångligt! Alltså kan de skicka lite vad som helst. Nästa gång du beställer, påpeka att du ofta fått fel tidigare och kräver att det blir rätt denna gång annars skickar du tillbaka med krav på ny utkörning. Och gör det också! Man kan inte acceptera ständiga felleveranser!
Hej igen
13-12-2009, 22:41
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 13-12-2009, 22:36)  Man kan inte acceptera ständiga felleveranser! Man ska ALDRIG acceptera felleverans! Beställer du en prinsesstårta från din bagare ... tror jag inte att du godtar att de skickar dig en Schwarzwaldtårta.
Lady Hamilton
14-12-2009, 11:43
Våran pizzeria har en fantastisk meny med mycket att välja emellan. Fräscha ingredienser och supergoda sallader som inte är ett "hopkok" dressingen i egen burk. Personalen är alltid glada o trevliga, som kund möts man av ett leende som gör att det känns som om de vill säga -Men HEJ! det är ju du som vi har längtat efter. Vad kul att du handlar i dag!
Vi har ett riktigt dåligt hak, beställde en vegetarisk pizza och fick en bacon- och salamidrypande sak...
Aqvakul
14-12-2009, 12:13
CITAT (Mollis @ 14-12-2009, 11:49)  Vi har ett riktigt dåligt hak, beställde en vegetarisk pizza och fick en bacon- och salamidrypande sak... Det var ett riktigt bottennapp. Köp mat någon annanstans!
Jo vi har slutat handla där och det bästa med det är nog att det inte blir mycket pizza längre.
Vi har 2 pizzerior som våra "stammisar". Jag har enbart positiva erfarenheter. Jag brukar köpa en kycklingsallad ibland på den ena pizzerian - så fräsh och fin sallad har jag aldrig sett......och med rätt ingredienseri. Pizzan har aldrig heller varit blandad med något som jag inte beställt. Ni som fått fel ska absolut klaga. Jag tycker man ska ge dem en chans att bättra sig.
Margith
14-12-2009, 13:07
Javisst vore det enklast att byta pizzeria, men den här är den enda som kör hem käket... och ibland är det faktiskt himla skönt att slippa hämta själv. På nåt underligt vis glädjer det mig iaf att det är fler än jag som råkar ut för felleveranser  Jag började misstänka att de som jobbar på den här pizzerian finner nåt skumt nöje i att ge mig annan mat än den jag vill ha Jag lovar att OM jag någon gång beställer sallad igen därifrån, då kommer de att få höra, redan när jag beställer, att jag ska ha en sallad som överensstämmer EXAKT med deras meny, annars får de tillbaka den  Och stämmer det inte då FÅR de tillbaka den oavsett hur hungrig jag är.
Stingray
14-12-2009, 14:01
Jag har varit med om samma sak. Vi satt 3 personer och hade LAN hemma hos mig och killen. Vi beställde kebabtallrik och 2 calzone, fick 1 kebabtallrik och 2 capricosa (orka bry sig om stavningen). Självklart blev jag fly förbannad åkte tillbaka och skällde ut ägaren (fick jag reda på efteråt  ) efter noter och sa att detta var det absolut sämsta jag varit med om. Jag lade till en hel del andra icke så vackra ord, detta var nu ca 1½ år sedan har fortfarande inte satt min fot där. Detsamma gäller alla mina vänner så där förlorade pizzerian ungefär 40 kunder på 1 fel. Enligt mig är det värt att åka tillbaka och be om pengarna tillbaka och berätta vilka skithögar de är som inte ens kan ge rätt beställning och sen stå för om det blir fel. Ägaren ville nämligen ha extra betalning för de nya pizzorna, det var då jag flög i taket. Är egentligen en snäll och trevlig person så länge du inte retar mig när jag är hungrig.
Alexander-VG-zon3
14-12-2009, 14:22
det du beställer ska du få annars klaga, det tycker jag, den ända pizzeria jag äter på är pizza hut och där är det fin fin kvalitet och där har jag fått vad jag har beställt, jag har lagt det bakom mig annars att äta sånt av att jag flera tillfällen mått dålig av att köpa mat på pizzerior.
Aqvakul
14-12-2009, 16:03
CITAT (Stingray @ 14-12-2009, 14:01)  Är egentligen en snäll och trevlig person så länge du inte retar mig när jag är hungrig.  samma här...
En pizzeria här har veg. pizza med fisk
CITAT (Tobb @ 14-12-2009, 18:32)  En pizzeria här har veg. pizza med fisk  Ge mig namnet på pizzerian och var den ligger om du vill
För många många år sedan fick en pizzeria stänga här i bygden pga.... Container hittad på baksidan full med hundmatsburkar.... Då kan man gärna ta en vegpizza absolumone`....
Aqvakul
14-12-2009, 20:04
CITAT (PX-21 @ 14-12-2009, 19:50)  För många många år sedan fick en pizzeria stänga här i bygden pga.... Container hittad på baksidan full med hundmatsburkar....  låter som en vandringssägen...
Helt Sann...lovar
Aqvakul
14-12-2009, 20:07
CITAT (PX-21 @ 14-12-2009, 20:05)  Helt Sann...lovar  beställer aldrig Pizza med köttfärs...
oxfilepizza x-tra alt.....(Ej köttfärs...
Aqvakul
14-12-2009, 20:34
badabing
16-12-2009, 17:57
Jag blir själv grinig över när de inte kan ta emot en order riktigt. De har gjort det så många gånger nu, så det kan väl inte bli fel alla gånger jag ska köpa mat? Så det finns ett par restauranger som jag inte längre går till.
Aqvakul
16-12-2009, 18:03
På lite större orter så kan man ju välja mellan flera pizzerior...
Nyfiken fundering, hur många ringer till pizzerian, och börjar typ med "hej, jag skulle vilja beställa pizza..."?
skånepåg
16-12-2009, 20:32
CITAT (Tobb @ 16-12-2009, 20:27)  Nyfiken fundering, hur många ringer till pizzerian, och börjar typ med "hej, jag skulle vilja beställa pizza..."?  Jag gör det och antalet, sen rablar jag upp vilka ^^
herkules
16-12-2009, 20:32
inte jag! jag säger "hej det är grannen" och då svarar pizzabagaren "ok, 15 minuter"
CITAT (herkules @ 16-12-2009, 20:32)  inte jag! jag säger "hej det är grannen" och då svarar pizzabagaren "ok, 15 minuter" 
Huggorm
16-12-2009, 21:22
CITAT (Tobb @ 16-12-2009, 20:27)  Nyfiken fundering, hur många ringer till pizzerian, och börjar typ med "hej, jag skulle vilja beställa pizza..."?  Hur skulle man annars säga? För övrigt är det ju bara några veckor sedan det stod i tidningarna om en pizzeria som köpte levande får och slaktade själv i källaren. Där kan ingen klaga på gamla råvaror i alla fall..-
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|