Full version: Spindelfråga
Myosotis
Hittade just en grön spindel inomhus som jag är ganska säker på är en Micrommata virescens. För mig får den gärna bo inne, men den är nog inte anpassad till det. Ska jag bara slänga ut den? Det är lite snö och några minusgrader. Har läst att den övervintrar under mossa och löv, så jag vet inte riktigt vad den gör i mitt kök? Kan den ha kommit in med veden? Ska jag sätta tillbaks den i ladan i så fall?
Gossen Ruda
Frågan om vad den gör inomhus kan nog den själv bara svaret på, förmodligen som fripassagerare på något föremål. Att bara slänga ut den i minusgrader är nog ingen bra idé, visserligen klarar den rent allmänt att frysa men måste ha lite tid på sig. Lägg den nånstans där det är kallt men inte är frost så skall det säkert gå bra.
Myosotis
Tack! Just nu sitter den i en glasburk no.gif Tur att det är så kallt på golvet. Jag får väl hitta på något. Det är ju dumt att den gör av med en massa energi när den borde sitta stilla. Det blir säkert varmare inom några dagar, då kan jag väl släppa ut den?
guby
Nej, du kan ej slänga ut en pindel, den sstelnar av kylan och kan inte röra sig.
Gunilla
CITAT (Myosotis @ 14-12-2009, 16:00) *
Hittade just en grön spindel inomhus som jag är ganska säker på är en Micrommata virescens. För mig får den gärna bo inne, men den är nog inte anpassad till det. Ska jag bara slänga ut den? Det är lite snö och några minusgrader. Har läst att den övervintrar under mossa och löv, så jag vet inte riktigt vad den gör i mitt kök? Kan den ha kommit in med veden? Ska jag sätta tillbaks den i ladan i så fall?

Myosotis
Tack för svar, nej jag har fortfarande inte slängt ut den, den sitter i en burk på ett svalt ställe stackaren... Håll tummarna att det går bra. Om det blir mildare ska jag sätta ut den.
Meriona
Kan du inte ta en bild på den Myo? Grön spindel..... Knallgrön eller?
Myosotis
sanakan tog jättefina bilder - här
Meriona
Åh fy fabian vilka illgröna spindlar! sad.gif SÄKERT supergiftiga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon