Full version: Dagens Rugosa
Kajsa
Souvenir de Philémon Cochet, fransk rugosa från Cochet-Cochet 1899, mutant av Blanc Double de Coubert.
Ny ros här hösten -08 och fick enstaka blommor i sommar. Rosen är så vacker att hjärtat slår extra slag, jätteblommor som doftar som bästa parfym dessutom. Enligt LÅG blir den ca 1.5 x 1.5 m och zon 7. Rosen har fått ett soligt/blåsigt läge här intill min Flammentanz.
Det passar att avsluta med en vit rugosa idag, det har snöat ett dygn nu.

Min enda bild som duger från sommaren.
Och det här var min sista rugosa i serien, men många fler rugosa rosor är planterade under året. Ni som vill visa andra rugosa rosor, gör det !
octachoron
Vad är skillnaden mellan Souvenir de Philémon Cochet och Blanc Double de Coubert?

Jag funderade på att plantera en Blanc Double de Coubert nästa år men denna verkar nästan vara bättre eller?
Har den fler problem som mutanter brukar ha?
susehn
Jag har båda och har inte märkt nån större skillnad, båda blommar frikostigt och får mycket nypon.
Vi hade en -10 graders köldknäpp senaste juni och då frös alla knopparna på SdPC, men BDdC klarade sig relativt hyggligt, kan iofs bero på att de är i varsin ände av trädgården....
Christina i Taxinge~
Å, så fiiiiiiin!!!!!!!!! wub.gif
Knytt
Å Kajsa är din rugosaserie slut - tack för att du lagt upp den! smile.gif
Smarterchild
Åh vad synd att den är slut, jag har verkligen fått upp ögonen för rugosor. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon