Full version: Tips på chilikvarn?
Örtagården
Hejsan!

Första året med chili plantor... jag fick ihop ganska mycket smile.gif så jag har torkat en hel del. Jag undrar om någon kan ge tips på en bra chilikvarn?

Tacksam för svar!
Nauti
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40081278

Den kör jag med. Sedan kan man ha massor med olika kryddburkar och bara skruva på kvarnen smile.gif Väldigt smidig grej tycker jag.
skogstroll
jaa jag brukar köra mina chilisar i varmluftsugn, sen mal jag dem i en elektrisk kaffekvarn jag köpte bara för detta. Blir jättebra!!!
Örtagården
Tackar för svaren!! Jag har smågluttat på IKEAS kvarn men tänkt att dom inte tillräckligt starka. Då ska jag inhandla en sån smile.gif
Örtagården
Hejsan!
Tänkte höra hur smått IKEAS kvarn maler chilin? Blir det grovt eller finmalet? Hoppas Nauti ser detta smile.gif
Tack!!!
Nauti
CITAT (Örtagården @ 19-12-2009, 23:32) *
Hejsan!
Tänkte höra hur smått IKEAS kvarn maler chilin? Blir det grovt eller finmalet? Hoppas Nauti ser detta smile.gif
Tack!!!
Du kan vrida på en grej ovanpå kvarnen för att ställa in vilken storlek du vill ha på det du mal smile.gif
skogstroll
den kvarn jag har kan man ju välja hur länge man maler, ju längre desto finare
RitRat
Jag använder endast manuell mortel på torkad chili, gör det varje gång som jag tar det till maten. Är nöjd med det.
Örtagården
Härligt! Tack igen för era svar!!! smile.gif Jag kunde inte hålla mig, jag prövade i en vanlig Santa Maria kvarn (för pepparkorn) Det funkade ju skapligt det med wink.gif

Nu längtar jag så in i norden efter att få börja så...massor...

Tack
Mentha-Arvensis

Peugeot?
http://www.svampbutiken.com/chilikvarn-peugeot-p-2361.html
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon