Full version: Julkalendern lucka 16
Kajsa
Hela Västerås är inbäddat, det har snöat massor under 1.5 dygn men idag har det klarnat upp och solen tittade fram idag.
Jag cyklade hem i morse från jobbet i en iskall nordlig vind.

Här kommer min favorit mossros, Little Gem

Kan ibland få lite svartfläck, annars frisk, haft den ca fyra år.

Och så här vackert mossig är den. En ros av William Paul, England 1880.

Doftar starkt och blir en frodig buske ca 1.20 x 1 m, har inte frusit det minsta här, zon 4 ros.
Ezereht
Åh den rosen är jjag helt kär i !!!!
Thé
Jag börjar också bli helt kär... dessutom har jag inte en enda mossros. Funderar på den här och Robert Leopold som du har visat tidigare.
Greta i Österbotten
Precis i min smak!Hur länge och när på sommaren blommar den?Är den känslig för regn?Jag har ännu inte en ända mossros men skulle gärna ha en.Måste försöka hålla utkik efter den här rosen.
Kajsa
Rosen kan blomma flera ggr, blomman är stor och tung så visst kan mycket regn göra den lite ful.
Finns hos Rosenposten.
Ezereht
Förra sommaren tog den slut hos rosenposten, så skynda om ni vill ha den wink.gif
renate
Den rosen är riktigt söt,något att plantera i framkanten.Här i Skåne är det riktigt snöigt idag,det ligger massor med snö i Höör.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon