Thé
Nu måste jag lägga in Jasmina här, en ganska ny klätterros från Kordes som jag har haft en säsong och är mycket imponerad av. Köpte den barrotad och fick ett rejält exemplar, som sedan växte bäst av alla mina nyplanterade rosor.
Blommar hela säsongen och växer långt in på hösten (har kanske inte avmognat som den borde unsure.gif ), faktiskt den ros som envisades med att växa längst, ända in i början av december på ett skott.
Doften minns jag inte så mycket av, men blommorna är jättevackra! Tror att jag ska skaffa fler av den här! Jag är så otroligt nöjd och hoppas mycket på nästa säsong.

Ska bli två meter hög och gå till zon 3. Skulle dock rekommendera lite zonknäckning med den här godingen!

Ezereht
Supperfin biggrin.gif
svennis
Kordes kommer ju med fina rosor.
Får åka dit till sommaren.
Vi har ju närmre till Hamburg om man jämför med Göteborg.
Kordes gör väl mest pengar på rosor till buketter, odlas i Africa..
Kajsa
Jättefint ex Thé, så ska det se ut, den blir nog jättefin och stor hos dig.

Jag hade rosen ett par år men den kom väl fel här mellan allt annat, för mörkt, frös eller vad det nu var ?
Tog bort bilden ur mitt album, men vill minnas det var denna ros.

[attachment=45323:DSCN5655A.jpg]
octachoron
Direktlänk till Jasmina på Kordes hemsida:
Jasmina
susehn
[attachment=45325:IMG_0514.jpg]

Hon är jätteljuvlig! Hoppas VERKLIGEN att hon är en zonknäckare!!!!

Thé
Jaså, Kajsa, du har redan försökt dig på den? Visst ser det ut som Jasmina på bilden smile.gif

Susehn - är den ny för i år och ska möta sin första vinter?
susehn
JOOO, så är det... ny för året och nu blev jag ju lite orolig om det blir både första och sista efter att ha läst Kajsas inlägg....Det blir nog att hålla både tummar och tår, att hon inte är nån klenis, hon har bara fått lite jord runt fötterna och så var ut och skottade snö över henne i går...... -23 grader.......
Greta i Österbotten
Susehn,du kan berätta för mej hur Rosen klarade vintern.Gick det bra ska jag ta och beställa en åt mej.
susehn
Hmmmm.... kan inte garantera att jag minns det nästa sommar, men kanske du kommer i håg att fråga hur hon klarat sej, man blir så glömsk med åren, du vet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon