Full version: Julkalendern lucka 17
svennis
Hästhult en kanelros från Småland.

Hästhult.JPG

renate
Den är verkligen fin,mina är inte riktigt lika fin längre.De står i krukor pga spridning.De hade tagit över halva trädgården.
Kajsa
Också en sån där frisk ljuvlig sak som man får hoppa över i en normalstor trädgård. Om jag haft en sida av trädgården åt skogen hade jag vågat plantera rosen, åh vad fina blommor.
Mimika
Jag grävde fram en kanelros som liknar din i somras... den fick ljus och började blomma!

Nu har jag en annan, från Småland, som är mera gulfnasig i mitten, två olika typer av blommor alltså. Läste om det, att den rent rosa, fyllda som din är Svennis, är en lägre variant som blommar tidigare. Och att den som har lite gult fnas i mitten blir större och blommar senare.

Det stämmer med mina två...och jag undrar om andras erfarenheter.. stämmer detta?
Greta i Österbotten
Oj,så fin.Kanske vi kan göra fler affärer nästa år,Svennis?!
svennis
[quote name='Greta i Österbotten' date='18-12-2009, 15:43' post='1139184']
Oj,så fin.Kanske vi kan göra fler affärer nästa år,Svennis?!
De hoppas jag. Du får säga vad du vill ha!
Hästhult är lågväxande o väldigt trevligt bladverk.
svennis
CITAT (Mimika @ 18-12-2009, 14:55) *
Jag grävde fram en kanelros som liknar din i somras... den fick ljus och började blomma!

Nu har jag en annan, från Småland, som är mera gulfnasig i mitten, två olika typer av blommor alltså. Läste om det, att den rent rosa, fyllda som din är Svennis, är en lägre variant som blommar tidigare. Och att den som har lite gult fnas i mitten blir större och blommar senare.

Det stämmer med mina två...och jag undrar om andras erfarenheter.. stämmer detta?

Kul att veta mer om Kanélrosor.
Hästhult är lågväxande, har den som häck nu. Spännande.

Och att den som har lite gult fnas i mitten blir större och blommar senare.

Det är kanske den vanlga dubbla Kanelrosen 'Majalis Fuecundissma'
Har den o bild....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon