Greta i Österbotten
18-12-2009, 14:52
Jag gillar både den vita och den rosa Grootendorsten väldigt mycket.Båda inköptes senaste sommar.Nu grunnar jag på Erna Grootendorst.Det finns en dålig bild på Helpmefind ,ser riktigt skruttig ut,men de som säljer den visar förstås fina,friska blommor.Finns det någon här på detta forum som har den och vad tycker ni om den.Är den känslig för sjukdomar ?
Hittar inte mycket om rosen, men Anna har fotat den i WIJ Trädgård /Ockelbo ser jag, bilder i Roslistan.
Erna Grootendorst/RoslistanKan du inte meijla till WIJ och fråga lite om rosen, det skulle jag göra, nu på vintern har säkert någon tid att svara.
Och så kan du väl berätta lite här sedan, också nyfiken.
Greta i Österbotten
18-12-2009, 19:52
Ja,jag har sett Annas foton.Hon var tydligen den ända på AoT som kände till Erna,åtminstone har ingen annan svarat hittills.Så bra du tipsade mej om att jag kunde kontakt WIJ trädgård.Nu är det gjort.Jag skriver sen vad de har svarat.
Du har tydligen riktigt fastnat för Erna! Ifall du bestämmer dej för att beställa henne el. nån annan från den däringa firman, så hör av dej, det fanns en hel del man kunde tänka sig, rätt förmånliga priser....
Greta i Österbotten
19-12-2009, 17:24
Var du in på AoT? Ja,egentligen tror jag att jag tar och testar själv vad rosen går för.Intressanta att se om WIJ svarar men det är en viss skillnad mellan min och deras zon.Och inte var rosorna så dyra heller där på www.rozenkopen.nl.Säg bara vad du vill ha så kan jag sända in en beställning med önskad leverans på våren.
Jag kanske beställer ännu en Leonardo da Vinci för den är en av mina toppfavoriter och kostade bara ca 6 euro.Bernsteinros,Sommermorgen,Liparfum och Ashram skulle jag allt gärna ha .Tomten har lovar komma med pengar till rosor......han har väl sett genom fönstret hur jag hela hösten lång suttit framför datorn och tittat på rosor
Jo, jag var där och förälskade mej i en hel del underbara varelser.... egentligen borde man inte få studera rosensidor alls den här årstiden, man vill ju ha ALLT, ögonen bara slukar, hjärtat smälter, hjärnan slutar fungera och så står man där på våren med tom plånbok och en massa rosor man har noll koll på var de ska planteras....
Hur som helst, de mest akuta frestelserna blev Margaret Merrill, Cinderella, Red Eden Rose, Caramella, Compassion, Walz Time, Broceliande, Pomponella och Red Leonardo Da Vinci, måste försöka få något slags bortfall där.....
Vad är det för särskilt med Erna, påminner hon inte ganska mycket om Supreme? Hur bär du dej förresten åt för att stå på så god fot med tomten??? Har minsann inte sett till några rosslantar trots idelt datadräglande.....