Full version: Vattna på veke?
sophie
Hejsan
Någon som vattnar på veke?Har fått förslag till mina chiritor att testa detta,Har tänkt plantera om dem i helgen..Tips el erfarenheter av vattna på veke mottages tacksamt---MVh As
Blomstertanten
wacko.gif
Vattna på veke ? Då kan ju inte ljuset brinna !!!! wacko.gif

tongue.gif Sorry! Kunde inte låta bli ! sleep.gif

Vet inte va det är för växt, men det brukar ju gå bra när man åker på semester. (Om det var det du menade med att vattna på veke.)
*Felix matte*
CITAT (sophie @ 03-12-2003, 20:07)
Hejsan
Någon som vattnar på veke?Har fått förslag till mina chiritor att testa detta,Har tänkt plantera om dem i helgen..Tips el erfarenheter av vattna på veke mottages tacksamt---MVh As

Vattna på veke kan du göra med alla växter.
Då får ju växten precis rätt dos av vätska... varken över- eller underbevattning tongue.gif
Så gör jag alltid när vi åker bort på en vecka eller två.
sophie
Tack för svaren..Men ska man blanda in mer perlite ell lecakulor när man ska använda sig av denna bevattning?MVh as
Ingrid på Västkusten
Är det bevattningstrådar?

De funkar även med kompakt blomjord.

Hälsar Ingrid
sophie
Tack till er alla.
Nu är hälften av mina chiritor plantor nyplanterade med en veke och några med behållare och några står på en bricka med lecakulor och trådarna nerstoppade..ska bli kul att se resultatet..MVh As
Ingrid på Västkusten
Aha kapillärkraft är bra va :-))

När jag var student så hade en god vän gjort krukor av glasspaket- den underst fungerade som vattenmagasin, och så var det vekar ner i vattnet. Trixet är att det måste vara vatten de är neddoppade i. Minns att de möglade efetr ett tag sad.gif

Hälsar ingri
sophie
Hejsan
Här hinner inte det bli mögel bland mina krukor..,springer som en väktare och vaktar dem varje dag,,Hoppas allt är bra med dej Ingrid..
Ha det,,As
Agar
Veke funkar fin fint..och det är just kapilärkraften som gör jobbet..

Jag har använt denna typ av system i krukor som har leka i botten för dränering men fortfarande är känsliga mot uttorkning works like a charm..

Må bäst...
sophie
Tack för alla svar,
God jul..
MVh As
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon