LindaLunda
Min nya söta kisse!
Gissa om jag är glad. Det har varit så tomt utan katt.
Jag har Brisa på foder.

1 Välkommen Brisa!

2Brisas första natt.

3Brisas 2:a dag... Ja egentligen dag 2,5....

Linda
Krolliljan
Oh så söt wub.gif
Lyckliga du
Biggan_
Bedårande söt! wub.gif wub.gif wub.gif
aanderss
en kompis till min Nisse
Boxer
bedårande underbart söt ju wub.gif
zissi
Strålande vacker liten kisse....vilken härlig färg både på päls och ögon wub.gif wub.gif

Är ragdoll en storvuxen ras....eller minns jag fel?
aanderss
hej kompis tycker du med om att sova
LindaLunda
CITAT (aanderss @ 19-12-2009, 16:25) *
hej kompis tycker du med om att sova

Så klart.. jag är ju Katt!!!
aanderss
vad heter du? jag heter nisse och skriver dagbok
LindaLunda
[attachment=45375:bisa_i_f_nst.jpg]

Jag heter Brisa!

Idag har Brisa porvat olika... sov och liggställen bla ..
Hmm.... matte flyttade upp min nya klös-klätterställning till övervåningen idag.
Gisses vilken bra plats! Den har allt! Här kan man ligga och se ut över hela allrummet och ha kontroll på vad som händer.
Och om jag gömmer mig bakom gardinen så ser nog ingen mig!
Fast jag skall nog beställa en ställning till köket med! Varför skulle jag nöja mig med en???

Jag har även provat att spatsera runt på soffryggen... och på fåtöljerna..
Jag skrämde nog matte lite för hon satt i fåtöljen och tittade på TV när jag flögg upp på hennes ryggstöd......
Sedan provlåg jag soffan... rätt så skön men matte glodde på mig hela tiden!!!!!!!!

Efter det så provade jag mattes säng... inte ens där fick jag vara ifred med henne! Hon lade sig bredvid mig !!!! Sedan somnade hon... ja ja .. det var bara att stå ut.... så jag drog en djup suck och somnade jag med bredvid henne....... men berätta inte det!
Det var faktiskt rätt så mysigt.... kunde inte låta bli att kurra lite.....

Vidare har jag provat att ligga på köksstolarna... Barnes sängar.... mattes datastol..... Hunden Nisses säng....
Jag har även legat mitt på köksgolvet , i trappan ... hmm var mer... äsch strunt samma jag tror ni förstår.

skånepåg
wub.gif
Aqvakul
En helt underbar katt! Birmor är verkligen vackra! wub.gif
LindaLunda
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2009, 17:13) *
En helt underbar katt! Birmor är verkligen vackra! wub.gif

Mmmm Birmor är underbara tummenupp.gif !! Fast Brisa är ingen sådan.... Hon är en Ragdoll !
Teorierna är dock att för mycket länge sedan korsades Birma in i Ragdollrasen.
Linda
Aqvakul
Ok, det lär ju märkas på storleken - fast det var ovanligt mkt Birmautseende ...

En underbar katt i vilket fall som helst... wub.gif

LindaLunda
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2009, 17:21) *
Ok, det lär ju märkas på storleken - fast det var ovanligt mkt Birmautseende ...

En underbar katt i vilket fall som helst... wub.gif

Japp framdelen är vääääldigt mycket Brima. Bakdelen inte lika mycket.
Pälsen skall inte heller vara samma. Birman skall vara silkigare.
Fast vad vet jag om det? Men det är i alla fall vad som sagts mig.
Hon är i alla fall UNDERBAR wub.gif !
Monaxe
Tänk att jag tror att Brisa vet att hennes nya matte har smält totalt...hon är ju katt, och som alla vet så är ju katter riktigt smarta djur... wub.gif
aanderss
CITAT (LindaLunda @ 19-12-2009, 17:06) *
[attachment=45375:bisa_i_f_nst.jpg]

Jag heter Brisa!

Idag har Brisa porvat olika... sov och liggställen bla ..
Hmm.... matte flyttade upp min nya klös-klätterställning till övervåningen idag.
Gisses vilken bra plats! Den har allt! Här kan man ligga och se ut över hela allrummet och ha kontroll på vad som händer.
Och om jag gömmer mig bakom gardinen så ser nog ingen mig!
Fast jag skall nog beställa en ställning till köket med! Varför skulle jag nöja mig med en???

Jag har även provat att spatsera runt på soffryggen... och på fåtöljerna..
Jag skrämde nog matte lite för hon satt i fåtöljen och tittade på TV när jag flögg upp på hennes ryggstöd......
Sedan provlåg jag soffan... rätt så skön men matte glodde på mig hela tiden!!!!!!!!
Efter det så provade jag mattes säng... inte ens där fick jag vara ifred med henne! Hon lade sig bredvid mig !!!! Sedan somnade hon... ja ja .. det var bara att stå ut.... så jag drog en djup suck och somnade jag med bredvid henne....... men berätta inte det!
Det var faktiskt rätt så mysigt.... kunde inte låta bli att kurra lite.....

Vidare har jag provat att ligga på köksstolarna... Barnes sängar.... mattes datastol..... Hunden Nisses säng....
Jag har även legat mitt på köksgolvet , i trappan ... hmm var mer... äsch strunt samma jag tror ni förstår.

så du har inte varit ute i dag. de har jag mvh Nisse
Ingela i Segersberg
Såå söt! wub.gif
LindaLunda
CITAT (aanderss @ 19-12-2009, 18:23) *
så du har inte varit ute i dag. de har jag mvh Nisse

Sorry ..inte idag... måste tyvärr vänta tills sommaren pga. omständigheter.
Men min nya matte har lovat att jag skall få bli utekatt så snart hon står för bestämmandet fullt ut!
Linda
dicentra
Grattis till din nya skönhet!!! wub.gif

Hon är jätte- vacker!! rose.gif

Ragdoll är min favorit ras.......efter maine coon då vill säga:-)) flirting.gif

Men vad har hänt med Simba o Laban ??

Tror att dom hette så dina andra katter.

MVh MLK:-))

PS Linda du kan lägga till mig på din maillista när det gäller keramikkurs.Har lite abstinens eftersom jag inte var med i höstas.DS
Eva i Höga
Visst är det gott med katter, ett ljuvligt sällskap. Vi har två "bonnkatter" och har nu fått förstärkning av två norsk skogskatt. Dottern lämnade sina katter här när hon åkte till Thailand, de ska vara här en månad.
LindaLunda
CITAT (dicentra @ 20-12-2009, 18:23) *
Grattis till din nya skönhet!!! wub.gif

Hon är jätte- vacker!! rose.gif

Ragdoll är min favorit ras.......efter maine coon då vill säga:-)) flirting.gif

Men vad har hänt med Simba o Laban ??

Tror att dom hette så dina andra katter.

MVh MLK:-))

PS Linda du kan lägga till mig på din maillista när det gäller keramikkurs.Har lite abstinens eftersom jag inte var med i höstas.DS

MLK.. de är borta. Laban sprang bort under sin semestervistelse och Simba blev sjuk så vi var tyvärr tvungna att låta honom somna in. Så under loppet av ett par månader förlorade vi båda våra kissar...
Det var jättetungt!
Men nu känns det underbart med en ny kisse.
Maila mig på denna adressen så sätter jag upp dig på listan.

lindalunda@gmail.com

Jag har ev. en eller två platser kvar sista helgen i Januari crazy.gif !
Linda

Wilmer
Så fin! Såg henne på FB också wub.gif
DragonLady
CITAT (LindaLunda @ 19-12-2009, 11:30) *
Min nya söta kisse!
Gissa om jag är glad. Det har varit så tomt utan katt.
Jag har Brisa på foder.

1 Välkommen Brisa!

2Brisas första natt.

3Brisas 2:a dag... Ja egentligen dag 2,5....

Linda

Förstår att du är glad.. vem hade inte varit det med en sådan underbar skönhet wub.gif
Azola
Hon är så vacker...lika vacker som vår Ragdoll Kassia wink.gif sweatingbullets.gif
En härligt cool katt är vad det är! Lycka till med henne, jag vet att hon kommer att trivas hos er bland tjusiga drakar och mysiga människor/ kram A
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon