lavendelgården
20-12-2009, 21:39
För er som är rosintresserade vill jag bara tipsa om den nya hemsidan www.raskarumsplantskola.se.
Jag har varit på plats och kan vittna om stor kunskap, stort utbud och bra kvalitet. Ett fantastiskt ställe att besöka om man har vägarna förbi.
Åsa www.lavendelgarden.eu
Aqvakul
20-12-2009, 21:47
CITAT (lavendelgården @ 20-12-2009, 21:39)

För er som är rosintresserade vill jag bara tipsa om den nya hemsidan www.raskarumsplantskola.se.
Jag har varit på plats och kan vittna om stor kunskap, stort utbud och bra kvalitet. Ett fantastiskt ställe att besöka om man har vägarna förbi.
Åsa www.lavendelgarden.eu
Jovisst är de jätteduktiga, inte minst på gammelrosor, men deras hemsida verkar inte fungera...
Christina i Taxinge~
20-12-2009, 22:01
Jomenvisst fungerar hemsidan!
Den enda gången jag lyckades ta mig ända ner till Skåne och ända fram till Raskarums plantskola var det stängt för säsongen!
Antagligen kommer jag aldrig mer dit.....
Vore kul om det gick att beställa på hemsidan!!!!
lavendelgården
20-12-2009, 22:01
Var tvungen att kolla om jag skrivit fel - för när jag går in fungerar det utmärkt. Det är ju så roligt att Raskarum äntligen fixat en hemsida och i alla fall jag har stor behållning av den. www.raskarumsplantskola.se ska det vara
Åsa
Aqvakul
20-12-2009, 22:10
Nu fungerade det... Skall genast placera adressen bland favoriterna... Hoppas hinna med ett besök i år...
Kul att läsa om alla gamla sorter man hittat när man inventerat rosor på Österlen och vilka vackra namn dom fått som tex Ola fiskares ros, Skeppar Henrikssons doftros, Rosen i backen mm. och att man kan köpa några av dom.
svennis, har du en del av dessa ???
Om jag kommer ner skulle jag gärna köra förbi plantskolan, synd man inte kan skicka efter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.