Ingrid på Västkusten
Hallon!

Jag funderar runt - torkad persilja, pulvriserad torkad vitlök och så salt.....fuktas lätt med olivolja.
Nån som har gjort och vet ungefärligen vad och kan säga om jag glömt nån vital ingrediens?

Ingrid
Eva St
Hej Ingrid
Har inte gjort den själv men på påsen jag köper står det persilja, vitlök, schalottenlök o salt. Den är bara kanongod. Gott till det mesta, marinader, grillat, dip och inte minst till potatis i alla de former som gratänger, rostade potatis i ugn mm.mm.
Eva St
Eva St
Såg att Krusmyntagårdens Persilade innehöll Körvel, Persilja, Vitlök, Schalottenlök o Glutamat
Eva St
Ingrid på Västkusten
Nu är det gjort - fast inte med körvel eller glutamat (örrrk för glutamat - itne hälsosamt så den hoppade jag!!)
utan med olivolja salt gullök vitlök och torkad persilja. Riktigt hyfsad fast jag skall htta en bättre persilja till nsäta ggr - kanske orkade nässlor LOL.

Den DUGER och vart lika god som den köpta och tog fem inuter att svänga ihop! jag LYCKDES!
Tck snälla för goda råd!

Hälsar ingrid
Eva St
Vilka proportiner har du tagit låter ju jättespännande med egenhändigt gjord Persilade. Bara älskar den kryddan
Eva St
Ingrid på Västkusten
Proportioner - ohh stöööööön - kanske en tesked av salt, lök, vitlök till en honungsburk full med torkad persilja. Smakade mig fram :-)
och så fukta med olivolja /vergine/

Smaskes!

Hälsar Ingrid som ahde det på risnudlarna i går kväll!
Eva St
Du låter som min mormor gjorde "en gnutta sånt och en skvätt sånt"
Fast det fanns ju lite mer att gå på i det du skrev ska försöka mig på detta så småningom. Vet ju att du är duktig med dina blandningar utvärtes
så jag tror på dig även när det gäller invärtes.
Eva St
Arthur
Jag älskar också persilada!
Behöver dock ett förtydligande - torkade kryddor men varför olja?
Ingrid på Västkusten
Såg ju på Tinas program - persiljan skall itne simma i olja utan enbart fukta den - det är som varje persiljeblad ligger separat i burken om man tillsätter några dropapr olja.
Och efter sett Tinas program stolpade jag till Franska Butriken här i Gbg och köpte en burk och nu förösker jag duplicera den. Mkt nöjd förutom med kvalisorten på den frystorkade persiljan.
Där kan man nog få bättre......skall undersökas.
Färsk är nog det ultimata - längtar efter vår.

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon