Full version: Kylig december
gnon49
Minnet är kort(åtminstone när det gäller mig), men en sådan här kylig decembermånad är väl längesedan vi hade, åtmintone på västkusten. Hur som helst, var ute och matade fåglarna i dag och kunde inte låta bli att ta ett foto på "kylan". -15 grader vid tillfället. Visst är det vackert ute om man är på rätt sida fönsterglaset.[attachment=45420:S5030624.jpg]
Bettis
Visst är det vackert men det behöver ju inte vara så attans kallt.
gladepetter
Kommer du ihåg vintern 2001? Då var det kallt under några dagar. Vi hade i Floda, Lerums kommun, över -20 grader efter julhelgen. Nyårsafton hade vi drýgt -25 och på nyårsdagen plusgrader. Glömmer inte av det för en elkabel gick sönder. Vintern 1986-87 var kall med över -20 grader i Göteborg. Man fick starta gamla kolkraftverk och förslag på ransonering på värme.
gnon49
CITAT (gladepetter @ 21-12-2009, 13:00) *
Kommer du ihåg vintern 2001? Då var det kallt under några dagar. Vi hade i Floda, Lerums kommun, över -20 grader efter julhelgen. Nyårsafton hade vi drýgt -25 och på nyårsdagen plusgrader. Glömmer inte av det för en elkabel gick sönder. Vintern 1986-87 var kall med över -20 grader i Göteborg. Man fick starta gamla kolkraftverk och förslag på ransonering på värme.

Där ser man. Borde skriva upp då o då när det är ovanligt kallt eller för den delen ovanligt varmt. Men förra året vid den här tiden var det i alla fall ingen snö, för då borrade det en brunn intill huset och det oväsendet glömmer jag inte.
Meriona
CITAT (gladepetter @ 21-12-2009, 13:00) *

Just den där nyårshelgen minns jag också, men jag var inte säker på att det var just det året, för min del kunde det vara 1999, men du har säkerligen rätt, jag minns bara att det var sånt dramatsikt omslag.
gladepetter
Att jag minns 2001 beror på att vi hade köpt ett dödsbo på hösten. Det var ju "görkul" som ny villaägare när en elkabel går sönder under julhelgen och försök få tag på en elektriker då? Kan berätta att när vi kom hem efter nyårsfirande så var det + 15 grader i huset och jag har en fru som är frusen av sig. Ökade på shuntventilen för att öka värmen i pannan. Hela familjen sov i samma rum men när vi vaknade på nyårsdagen så hade vi +35 grader i rummet. Vi kan skratta åt det idag! Från att vara -25 till +5 grader, visste inte att det kan gå så fort på några timmar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon